מצלמה צלמים קולנוע סרטים
מצלמה צלמים קולנוע סרטיםצילום: פלאש 90

שגב כהן, מנהל בית הספר לקולנוע יהודי, "תורת החיים" שמח מאוד לשמוע על היוזמות החדשות של שרת התרבות מירי רגב לעודד יוצרים לאומיים.

"אני חושב שמדיה ותרבות הם אחד האמצעים הכי חזקים היום, שדרכם אפשר להשפיע ולהציג דברים. במשך הרבה שנים הכוח היה אצל השמאל, היו הרבה אמירות, הצגות וסרטים שהמסר שלהם לא היה בדיוק בעד ארץ ישראל ומדינת ישראל והדברים האלה לא נעצרו על ידי הממשלה השלטת. עכשיו זה עלה לפני השטח ומרגישים שיש רצון לעשות מהפך כדי שיעשה שימוש נכון בכלי הזה", אמר בראיון לערוץ 7. 

לדבריו בית הספר לקולנוע 'תורת החיים' גאה לייצר סרטים ברוח אחרת, "התלמידים שלנו באים מרקע דתי והתוצרים שלהם באים מתוך העולם הפנימי שלהם. יש סרטים על חינוך, זוגיות וגם מתנחלים. סרטים על ההתנתקות כמו בזוהר הרקיע ועוד. סרטים שלנו גם זכו בפסטיבלים בחו"ל כמו הסרט זרע קודש שנותן הצצה לציבור שלא מכירים מספיק".

כהן אומר שאט אט מתחילים להכיר בבית הספר ויצירותיו, "במשך שנים רבות לא הייתה לנו אחיזה בתקשורת, אבל האינטרנט שינה את התמונה, הבמה נהייתה יותר פתוחה ואפשר בקלות להגיע לכולם, זה פתח את הערוצים.

השנה קיבלנו בפעם הראשונה את התקציב הראשון, זה אמנם לא מדגדג את הסכומים של בתי הספר האחרים לקולנוע, אבל זאת התחלה. אנחנו מצפים מאוד שהשרה החדשה תכיר אותנו טוב יותר ויהיה חיבור טוב. אנחנו בסך הכל רוצים לומר את דברינו ויש לנו מסרים רבים. עם ישראל היה אלפיים שנה בגלות ויש הרבה מה לומר דרך כלי המדיה, וטוב שיש בתי ספר שהציבור התורני יוכל דרכו לומר את דברו".