פייגלין, אמש
פייגלין, אמשצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

תנועת "זהות" של חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, שהוקמה לאחר הכישלון של פייגלין בפריימריז בליכוד, נרשמה כמפלגה חדשה.

מפלגת "זהות" תתמודד בבחירות לכנסת ה-21 לאחר שרשם המפלגות אישר את רישומה כדין.

במהלך החודשים האחרונים עמלו במרץ רב בסביבתו של פייגלין כדי לבסס את פעילות המפלגה במספר תחומים. כחלק מתהליך רישום המפלגה נדרשו אנשי פייגלין להגיש רשימה לרשם המפלגות ובה כמאה חתימות של מייסדים.

מטה "זהות" פנה לקהל הרחב והציע להם להצטרף כמייסדים ואף להשתתף בעלות הקמת התנועה, תהליך שעלותו נאמדת בעשרות אלפי שקלים. למעלה מחמש מאות איש ביקשו להירשם, הגישו את כל המסמכים הנדרשים והשתתפו בעלות ההקמה.

במטה התנועה מסבירים כי "מעולם לא נעשה תהליך מדהים שכזה בכל ההיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל, מעולם לא התקיימה פנייה לציבור הרחב כדי שיהיה שותף בהקמת מפלגה ואף במימון התהליך.

"אין פה שום בעלי ממון וטייקונים שעומדים מאחורי המהלך אלא הכול נעשה באופן שקוף ופתוח באמצעות תרומות מהציבור הרחב. תוך זמן קצר נאספו מאות תרומות והושג הסכום הנדרש כאשר התרומה הגדולה ביותר היא של 500 ש''ח בלבד".

עוד נודע כי בכוונת אנשי תנועת "זהות" לפתוח בשבועות הקרובים במפקד פתוח לציבור הרחב בהתאם לחוקת התנועה המתגבשת בימים אלו על ידי צוות מיוחד שעוסק בעניין. בשבועות הקרובים יערך כינוס ראשון של כלל המייסדים בו הם צפויים לאשר את חוקת התנועה.

כפי שהתבטא פייגלין בעבר, תנועתו פתוחה לכולם ועל כן לקראת הבחירות הקרובות תקיים התנועה פריימריז לבחירת ראש המפלגה ורשימתה לכנסת.