כוחות גדולים בבית אל
כוחות גדולים בבית אלצילום: נתי שוחט, פלאש 90

מנהל מחלקת שרותי הדת בבית אל, דוד נזרי, שנמצא כבר היום השלישי במתחם דריינוף בבית אל, מספר לערוץ 7 על סרבנות של שוטרי מג"ב רבים שלא הסכימו להשתתף במשימת ההרס נגד יהודים.

"פגשנו כאן חיילי מג"ב ושוטרים דתיים, אתה רואה אותם עונים אמן, אנשים דתיים, שמאוד קשה להם לעשות את המשימה. אני אישית פגשתי שוטר מג"ב שסרב, יש הרבה שסירבו פקודה ואני יודע שנשלחו לכלא לשלושים יום, אותו שוטר מג"ב סיפר לי ששלחו ליחידה שלהם פסיכולוג שישכנע אותם, אבל רבים נכנסו לכלא", סיפר נזרי.

נזרי שנמצא כעת בשטח, אמר כי למרות האלימות של השוטרים, הנוער של בית אל, נוער נפלא שלא נכנע לפרובוקציות, "יש כאן מאות כוחות יס"מ ושוטרים בלי תגים, הכלים הכבדים מגרדים כבר את הקומה השנייה. יש כמה שוטרי יס"מ שמלהטים את הרוחות ותוקפים את הנוער שלנו, ואתה רואה שוטרים שלוקחים אותם ומנסים להרגיע את היס"מניקים.

אבל יש לנו נוער נפלא, אין נוער כזה בכל הארץ ולמרות שהם חוו בשבועות האחרונים את מה שחוו, הם שומרים על איפוק. זה נוער נפלא שעסוק כל השנה בפרויקטים של ילדים עם צרכים מיוחדים, הנח"ל של בית אל, פרויקטים של חסד ועוד. הם ימשיכו לבנות את עצמם מתוך אמונה, התנדבות ותרומה משמעותית למדינת ישראל ולצה"ל".

לדבריו אנשי היישוב לא מאמינים להבטחות המחודשות של ראש הממשלה על בניית 300 יחידות הדיור, "כל עוד, אנחנו לא רואים בשידור חי, את ראש הממשלה מגיש את המסמך לראש המועצה, אנחנו לא נאמין. שבענו מהבטחות שאחר כך כל אחד מגלגל את זה לצד השני".

במג"ב מכחישים את הנאמר בכתבה, "כלל המשימות שהוטלו על לוחמי מג"ב בוצעו בנחישות וברגישות המתבקשת,  כלל הלוחמים ממשיכים במשימותיהם כל עוד ידרשו לכך".