טקס חילופי המפקדים
טקס חילופי המפקדיםצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף אמיר ברעם מונה היום (ראשון) למפקד עוצבת "הגליל" והחליף בתפקידו את תת-אלוף מוני כץ, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות.

הטקס נערך במפקדת עוצבת "הגליל" במחנה "בירנית", במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי.

"רק מי שביצע את התפקיד מבין מה היקף האחריות, מה העומק שלה ועד כמה הדבר הזה כרוך במסירות ובמקצועיות שאין להן גבולות", אמר האלוף כוכבי. ''המשימה שלנו בגבול הצפון היא אחת, ומורכבת משלושה חלקים פשוטים: להרתיע, להגן ולנצח באופן ברור שיהדהד לכל האזור ביום פקודה''.

''אני משוכנע שנדע להמשיך להתחדש, לפרוץ גבולות, ליצור את המענה המבצעי; כזה שלא רק יגבור על האויב, אלא יפתיע אותו, כזה שלא יותיר מקום לספק- מה יהיו תוצאות המערכה", הוסיף אלוף הפיקוד.

מפקד עוצבת "הגליל" היוצא, תת-אלוף מוני כץ, אמר כי "במהלך השנתיים האחרונות הרגשנו כולנו את השינוי המתחולל לנגד עינינו. פעלנו לילות כימים לאורך הגבול לסיכול פיגועים, לשיפור מוכנות הכוחות בתרגילים, תכננו והתאמנו את התכניות המבצעיות להגנה וקידמנו את מוכנות העורף הצבאי והאזרחי".

המפקד הנכנס תת-אלוף אמיר ברעם, הוסיף כי "עלינו להיות קשובים לכל הקולות, אלה המתלהמים והמאיימים עלינו ואלה המשלימים עם עובדת קיומנו כאן. עלינו להיות דרוכים ומוכנים לכל תפנית ואיום מיידי או רחוק. לנתח תהליכים, לבחון צעדים, לגבש ולתכנן דרכי פעולה חדשות באופן ענייני אך נחרץ- ולפעול.

''אינני יודע איך יראה הגבול הצפוני בעוד חודש, בעוד שנה או בעוד שנתיים, אך אני מבטיח שאנו נערך ונילחם כאריות לכשנקרא לכך- הן על ביטחון 'ארץ הגליל' והן על זכותם של אנשי הגליל והעמק לחיים בטוחים ושגשוג", הוסיף.