ישיבת ממשלה בנושא התקציב
ישיבת ממשלה בנושא התקציבצילום: קובי גדעון / לע"מ

בתום לילה ארוך של דיונים אושר תקציב המדינה לשנים 2015-2016 לפנות בוקר בממשלה ברוב של 20 שרים שתמכו אל מול נמנע אחד - שר הביטחון משה יעלון.

התקציב לשנת 2015 עומד על כ-330 מיליארד שקלים, ול-2016 קצת יותר מ-343 מיליארד שקלים כשיעד הגירעון בשנים אלה יעמוד על 2.9% מהתוצר. 

במסגרת ההסכמות אושרו תוספת של כ-5 מיליארד שקלים למשרד החינוך, משרד הבריאות יקבל תוספת של 4.6 מיליארד שקלים, המשרד לביטחון פנים יקבל 1.7 מיליארד, ולתחום הרווחה אושרה תוספת של 1.3 מיליארד.

אמש הושגו הסכמות בין שר האוצר משה כחלון למספר שרים שהתנגדו לתקציב, ביניהם שר הכלכלה אריה דרעי, איתו הגיע כחלון להסכם לפיו תוקם ועדה שתבדוק את יישום "מע"מ 0 למעוטי יכולת".

כמו כן, הושג הסכם עם שרת התרבות והספורט מירי רגב שתקציב משרדה עלה באופן משמעותי. רגב אמרה כי תקציב התרבות לשנת 2015 ו-2016 יגדל ב-309 מיליון ש"ח שהם העלאה של כ-23 אחוזים. תקציב הספורט יגדל ב- 127 מיליון ש"ח המהווים גידול של כ-69 אחוזים.

"כפי שהבטחתי העברנו לפנות בוקר את תקציב המדינה ללא שום התנגדות. זה מעיד על לכידות הקואליציה ולכידות הממשלה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר ההצבעה. "התקציב הזה הוא מאוזן, הוא אחראי, הוא דואג לצמיחה. הוא דואג לצעדים שיורידו את יוקר המחיה. זה תקציב טוב למדינת ישראל".

שר האוצר משה כחלון בירך גם הוא על אישור התקציב ואמר: "לצד ההטבות וההקלה על חיי האזרחים ביוקר המחיה ובהיצע הדיור, אנחנו מקדמים רפורמות גדולות, אשר כמותן לא נראו שנים רבות, במטרה לחולל צמיחה משמעותית".

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר כי מדובר ב"יום בשורה לילדי ישראל: השגנו תקציב שמאפשר למערכת החינוך לצמוח למעלה.

"זהו הישג חשוב ופורץ דרך למערכת החינוך כולה. אני מברך את ראש הממשלה ואת שר האוצר שראו את טובת החינוך אל מול עיניהם. עתידה של מדינת ישראל תלוי בהון האנושי שלה, ובמערכת החינוך אשר מצמיחה אותו. היום הבטחנו את מירב המשאבים לטובת תלמידי ומורי ישראל. במסגרת הגדלת תקציב נצמצם את יחס מורה – תלמיד, נצמצם פערים בין אוכלוסיות שונות בחינוך, נגדיל את מספר הלומדים ב-5 יח"ל מתמטיקה, נרחיב באופן משמעותית את משאבי הגיל הרך בישראל ונעמיק את החינוך לערכים ולסובלנות".