ד''ר נמיר

ד"ר סודי נמיר, הרופא שהודח מוועדת האתיקה הרפואית בעקבות דבריו נגד הלהט"בים, אומר בראיון לערוץ 7 כי הוא לא חוזר בו מהאמירות, אבל מצטער אם דבריו פגעו בחבריו הרופאים החד-מיניים, "הצטערתי על הפגיעה האישית בהם, הייתי מוצא דרך אחרת להביע את הדברים".

הוא מספר על ההפתעה בעקבות ההדחה מהוועדה, "הייתי בתדהמה גמורה מההחלטה של בית הדין הזה. הגעתי ללא הכנה רבה מראש, כי כשחשבתי על האפשרויות שיכולות להיות ולא ראיתי אפילו פינה שיכולים להאשים אותי במשהו לא מוסרי שעשיתי או זממתי. עד עכשיו אני לא מצליח להבין את הסעיפים שעל פיהם החליטו להרחיק אותי מהוועדה על בסיס של חוסר מוסריות". 

ד"ר נמיר מסביר מדוע הוא נאבק בהחלטה של בית הדין, "אם זה משקף את הרוח בעם ישראל, אני מאוכזב מאוד. אחת הסיבות שאני מוכן להילחם נגד ההחלטה, זה לא רק בגלל המעמד הפרטי שלי, אלא שלא יהיה לי חובה בשמים שזה כביכול דעת עם ישראל היושב בציון שהם שותפים לפסילה על רקע של מחשבות של יהודי כלשהו לגביי הנושא הזה".

הוא מזכיר מה הייתה האמירה שלו שעוררה זעם, "אמרתי את האמת. אמרתי שהנושא הזה של חד-מיניות זו סטייה, אמרתי שזו מחלה שצריך לטפל בה. זו תופעה שצריכה בירור ופתרון, שחייבת פסילה מבחינת נורמות חברתיות ושלא יהיה שיוויון נפש וסלחנות ובוודאי לא עידוד כמו שפלג מהחברה מבקש לעשות".

"כל הדיון הזה עלה כיוון שהקבוצות האלה מחפשות כל במה אפשרית כדי לפרסם וליצור יותר ויותר מודעות שכביכול כל העיוות הזה שנקרא 'יציאה מהארון' הוא תקין ואני הייתי שמח שיחזרו קצת לארון, ושיהיה קצת בושה".

ד"ר נמיר מספר על הדבר היחיד עליו הוא מתחרט, "אם יש משהו שאני מצטער עליו זה על כך שאני לא ידעתי ששלושה עשר מחברי למקצוע, השותפים שלי הם לוקים בדבר הזה. אני הצטערתי שאמרתי את הדברים בפניהם. אם הייתי יודע את זה מראש הייתי מוצא דרך אחרת להביע את הדברים. על זה הצטערתי, על הפגיעה האישית בהם. אני לא חושב שזה דיון אישי, אני לא רוצה לפסול את האנשים. אבל בדבריי על התופעה אני לא חוזר בי, אפילו הייתי אומר דברים הרבה יותר חמורים על העניין הזה".