נחוש לשכנע את יהודי ארה"ב. הנשיא אובמה
נחוש לשכנע את יהודי ארה"ב. הנשיא אובמהרויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה לא מוותר על אף הזדמנות לשכנע את הציבור לתמוך בעיסקה עם איראן, ומשום מה חשוב לו להצליח גם בקרב הקהילות היהודיות.

שבועות אחדים אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שיחת וידאו עם חברי הפדרציות של הקהילות היהודיות בצפון אמריקה וחברי ועידת הנשיאים, יקיים היום הנשיא האמריקני שיחה דומה מהבית הלבן, במסגרתה יענה גם על כמה שאלות שניתנו לו מראש.

כזכור, השיחה של נתניהו, בו קרא ליהודי ארה"ב לקחת חלק פעיל במאבק נגד ההסכם, הרתיחה את נשיא ארה"ב, שהשיב בנאום לוחמני יממה אחר כך, באוניברסיטה בוושינגטון.

חברי הקהילות בארה"ב יוכלו לצפות בשיחה עם אובמה בכינוסים מיוחדים שיתקיימו עבורם במוסדות הקהילה השונים, ובבתי כנסת.

מייקל סיגל, יו"ר מועצת המנהלים של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה אמר כי הזמן שהנשיא יקדיש כדי להסביר את עמדתו לציבור היהודי חשוב ביותר. "הקהילות שלנו חייבות להבין את כל ההיבטים הקשורים להסכם הגרעין, ונמשיך להביא את הדמויות המרכזיות ביותר שיכולות לשפוך אור על הנושא".

על על פי הערכות במהלך השיחה, בדיוק כפי שעשה ראש הממשלה, יבקש נשיא ארה"ב מיהודי ארה"ב, שחלוקים בדעתם בסוגייה הבוערת, לתמוך בעמדתו.

שיחת הוידאו תתקיים בהמשך למפגש שערך לפני שבועות אחדים הנשיא עם עשרות מנהיגים יהודיים בבית הלבן.

בשבוע הבא אמור להיוועד סגן הנשיא, ג'ו ביידן עם ראשי הקהילות היהודיות במיאמי, על פי בקשתה של סנאטורית מפלורידה.

ובתוך כך, עוד מחוקקת דמוקרטית יוצאת נגד הסכם הגרעין עם איראן: חברת הקונגרס קרולין מאלוני מניו יורק, הודיעה שתתנגד לעיסקה כשתעלה להצבעה בקונגרס.