הרב ברוך אדלשטיין - מייסד, בונה ואבן היסוד של ישיבת בני עקיבא בקרית שמואל ומי שעמד בראשה במשך שנים כה רבות, הלך היום לעולמו.

כבן קריית שמואל, כבוגר הישיבה וכתלמידו של הרב אדלשטיין וכמי שכל ארבעת בניו למדו בישיבה וכמי שהיה עמו בקשר שנים רבות, יודע אני להעריך את גודל האובדן ואת הכבוד והיקר שאנו תלמידיו הרבים חייבים לו.

אלמלא קמה הישיבה התיכונית - ישיבת בני עקיבא "פרחי אהרון" בשנותיה הראשונות של קרית שמואל ואלמלא הרב ברוך עם אופיו הנמרץ, השקעתו בכל פרט ובכל תלמיד, והקשר שלו עם התלמידים והבוגרים הרבים, אין לי ספק שהיינו מוצאים פחות שומרי תורה ומצוות מבני הקריה.  

הקמת ישיבת בני עקיבא פרחי אהרן מנעה את הסחף: היא גרמה לכך שצעירים דתיים, יקדישו יותר שעות ללימוד הגמרא, שההבנה שלהם מהי יהדות תתגבר, שהחיבור בין לימודי החול והקודש יהיה אינטגראטיבי, באופן שישלים זה את זה ולא ח"ו בסתירה זה לזה .

הרב אדלשטיין, דאג אישית לכל פרט. הרב הביא צוות רמי"ם ומורים מהטובים ביותר ועם צוות מאנשי קרית שמואל הם דאגו להשקעות בישיבה, להרחבתה, להקמת הספרייה התורנית, להקמת הפנימייה, לחדרי האוכל, למעבדות, להקמת המגמה הריאלית וחיזוקה, לחיזוק הקשר בין התלמיד לחז"ל והוא זה שפתח בפנינו צוהר לעולמה של תורה כחלק מהמהות הדתית ציונית שלנו.

הרב אידלשטיין היה הישיבה והישיבה הייתה הרב אידלשטיין. הוא עם הצוות המסור של הישיבה הרמי"ם והמורים וצוות ההנהלה, העמידו דורות רבים של תלמידים מוצלחים.

הרב היה כל כך גאה בכל הצלחה של תלמיד הישיבה, הוא היה דואג לדבר אתו, לברך אותו והיה רואה בכך כבוד והצלחה לישיבה, הרב היה מחובר בכל נימי נפשו לתלמידי הישיבה ובוגריה והתלמידים הרעיפו עליו אהבה וראו בו דמות של מוביל דרך, של "עמוד האש" ההולך לפני מחנה התלמידים.

הרב אידלשטיין גם היה ציוני גדול, היה לו חשוב שיהודי יגור ויתפתח בארץ ולא בחו"ל, הוא ראה בארץ ישראל ומדינת ישראל את מרכז הוויתו של כל יהודי וחלק על אלו המפתחים מרכזי תורה בחו"ל.

הוא היה "החוט המקשר" בין העולם החרדי לעולם של ישיבות בני עקיבא, הוא הצליח לראות את היתרונות והחסרונות בכל כיוון והיה אדם פתוח מאוד, מתעניין בכל ההתפתחויות החדשות ואיש שיחה מרתק.

בפרספקטיבה של שנים מאז שאני וגם כל ארבעת בני סיימו את לימודיהם בישיבה מתוך בחירה והעדפה, אפשר לומר שישיבת בני עקיבא בקרית שמואל היא סיפור הצלחה אדיר למאות ואלפי הבוגרים והשפעה משמעותית ביותר מבחינה דתית על קרית שמואל והסביבה כולל חיפה . זה קרה בראש ובראשונה בזכות דמותו, אישיותו, השקעתו האין-סופית של מרן ראש הישיבה הרב ברוך אידלשטיין זצ"ל.

תהה נשמתו צרורה בצרור החיים.