חברון, לפנות בוקר
חברון, לפנות בוקרדובר צה''ל

חמישה תיירים אמריקאים, בחורי ישיבה, נכנסו הערב (חמישי) בשוגג לשטח שבשליטת הרשות הפלסטינית בחברון והותקפו על ידי מתפרעים ערבים באמצעות אבנים ובקבוקי תבערה.

ערבי מקומי תושב המקום הציל את השניים מהפורעים והכניס אותם לביתו עד להגעת הכוחות לשטח.

שניים מהבחורים נפצעו באורח קל עד בינוני ופונו לטיפול רפואי. כוחות גדולים של צה"ל מבצעים סריקות בכפר וחוקרים את האירוע. בתמונות מהזירה נראה זוג תפילין זרוק על הכביש ששייך לאחד המותקפים שנמלט במהלך המתקפה.

דובר הישוב היהודי בחברון נעם ארנון ציין כי באזור הפיגוע הייתה עמדה צבאית אבל לפני מספר ימים האזור הועבר למשטרה הפלסטינית, "העובדה שיהודים ניצלו בנס מוכיחה שוב שהעברת שטח למחבלים היא מתכון לאסון. אנו דורשים החזרת עמדות צה"ל למקום וסילוק המחבלים ועוזריהם משטחי העיר חברון. רק כך ישוב השלום לשרור בעיר למען תושביה שוחרי השלום בני כל הדתות".

פעיל הימין ברוך מרזל אמר בתגובה לתקרית החמורה בעיר, "מח"ט חברון לא יוכל להסיר אחריות מנסיון הרצח בג'בל ג'והר כאשר רק לפני שבועיים הורה להוריד עמדת צה"ל במקום ולהעביר את החיילים לשמור שבבית הכנסת חזון דוד לא יתפללו יהודים. כאשר המח"ט עסוק לרצות את גורמי השמאל זאת התוצאה ועם מח"ט כזה אין פלא שיהודים נפגעים".