ד"ר סודי נמיר
ד"ר סודי נמירצילום: אלירן אהרון

עשרות רבנים בכירים חתמו בשבוע האחרון על מכתב תמיכה בד"ר סודי נמיר, ומחאה על הדחתו מלשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית על רקע התבטאויותיו בנוגע לבעלי "נטיות הפוכות".

תחת הכותרת: "והיה מחניך קדוש", כתבו הרבנים מכתב חיזוק לד"ר נמיר ומחו על הדחתו מלשכת האתיקה. "תורתנו הקדושה, תורת חיים, מלמדת שהקב"ה ברא את האדם בצלם אלקים, "זכר ונקבה בראם", ומצווה אותנו לדבוק איש באשה ולהקים משפחה בריאה ושמחה", כתבו הרבנים.

"הרופא היקר ד"ר סודי נמיר הביע עמדה מקצועית בנושא זה, האומרת שגם אנשים בעלי 'נטיה הפוכה', יכולים להתגבר על כך ולהקים משפחה נורמטיבית, עמדה הנותנת עידוד ותקוה לאנשים רבים", כתבו הרבנים בהתייחס לדברי ד"ר נמיר על כך שנטייה הפוכה הינה מחלה הניתנת לריפוי.

"אנו מוחים על הדחתו של ד"ר סודי מועדת האתיקה, תוך כניעה לאווירה המנסה לרמוס ברגל גאווה את הנורמה של המשפחה המסורתית. אנו מחזקים את ידי ד"ר סודי שאינו נרתע מהלחץ התקשורתי. ירבו כמותך בישראל, אנשים ישרי דרך ויראי אלוקים".

כזכור, ד"ר נמיר הודח מתפקידו על רקע דברים שכתב בפורום אינטרנטי של רופאי משפחה, לפיהם מצופה מחברה מתוקנת שתעזור לאלו הסובלים מנטיות הפוכות ולא תפטור אותם על ידי כך שתאמר להם 'זה בסדר, אתה לא צריך טיפול, אתה פשוט שונה'.

ד''ר נמיר
ד"ר נמיר בראיון לערוץ 7

בין החותמים על מכתב הרבנים: הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא, הרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן, הרב דב ליאור רב העיר קרית ארבע חברון, הרב יצחק גינזבורג ראש תנועת 'דרך חיים' ומוסדות 'גל-עיני', הרב צפניה דרורי רב העיר קרית שמונה וראש הישיבה, הרב אליעזר ולדמן ראש ישיבת ניר קרית ארבע, הרב חיים שטיינר ר"מ בישיבת מרכז הרב, הרב ישראל רוזן ראש מכון צומת, ועוד עשרות רבות של רבנים בולטים, בהם רבני ישובים וראשי ישיבות.

מכתב הרבנים יצא ביזמת תנועת "דרך חיים", הפועלת לקדם את עם ישראל להנהגת החיים הציבוריים על פי התורה.

הרב יוחנן בן זכאי, מיוזמי המכתב וחבר הנהלה התנועה אומר כי "תורת ישראל היא תורת חיים וכוללת בתוכה הוראה להנהגת חיים נכונה הן לאדם הפרטי והן  להנהגה הציבורית. לכן יש חשיבות מיוחדת להשמיע את קול התורה של הרבנים. רשימת החותמים על המכתב הנוכחי היא רחבת היקף, ובאה על רקע הניסיון של גורמים מסוימים להשתלט על השיח הציבורי ולשלול את הלגיטימיות של עמדת התורה.

''עלינו להזכיר שהעם היהודי הוא שהביא לעולם את המוסר, ודווקא השמעת דעת התורה היא שתביא לתיקון החברה, לא רק בתוך עם ישראל אלא החברה האנושית בכלל", הוסיף הרב בן זכאי.