שם חדש בעזרא
שם חדש בעזראצילום: יח"צ

לאחר שבוועידה האחרונה החליטו צירי תנועת עזרא לשנות את שמה של קבוצת העולים, הועלו שמות מהרב קוק ומתלמידי חכמים ומשכילים מגרמניה. הועידה החליטה ביחד עם נציג ממועצת התנועה לייסד קבוצת היגוי אשר תדון ותציע שמות חדשים שיתאימו לחזון התנועתי ודרכה החינוכית היום.

לראשונה בהיסטוריה של תנועות הנוער הדתיות הוחלט על שני שמות - שניהם של נשים. נח"לים - על שמה של המורה הגדולה לתנ"ך נחמה ליבוביץ וכרמל - עם שם לא אחרת מזלדה המשוררת.

את השם החדש שייבחר ישמעו החניכים בחול המועד סוכות במסע שייצא מניצן לאשדוד, בו צפויים להשתתף כ-6000 חניכים, בסימן עשור לגוש קטיף. 

שאול דה מלאך מזכ"ל עזרא אמר כי שני השמות אלו מנציחים לראשונה דמות נשית שעל שמה תיקרא קבוצת החניכים והחניכות בני כיתה ז'. "בהנצחה ובקריאה זו קוראת התנועה לחניכיה להמשיך את מפעלן של דמויות אלו שהוסיפו ופעלו בעולם מתוך יראת שמים וחיבור עמוק אל הקודש, תוך סלילת נתיבים חדשים המותאמים לזמן ולמקום".

המזכ"ל הסביר על בחירת השמות נח"לים וכרמל "שם זה מנציח את המורה הדגולה נחמה ליבוביץ', יחד עם מפעלה הדגול ומאות תלמידיה. נחמה ליבוביץ', היתה פורצת דרך הן בדמותה ובאישיותה, והן ביכולתה הנדירה ללמד ולהאהיב את התנ"ך על כל שדרות הציבור וגווניו. כיוצאת גרמניה, נחמה ז"ל אף היתה קשורה לתנועה בשנותיה הראשונות. דמות רבת מופת זו המלמדת חדשנות יחד עם יראת שמיים ואמונה עמוקה, ראויה שתונצח ותילמד על ידי חניכי התנועה. משמעות המילה עצמה - נחלים, מבטאת את החיבור והחיוניות של המים החיים, הזורמים בשבילים רבים אל עבר הים הגדול".
"זלדה הייתה אישיות מיוחדת, שבד בבד עם מקצועה כמורה שסקרנה והעצימה את תלמידיה וידידיה, פיתחה שביל ייחודי של יצירה הקשורה בקשר עמוק עם יראת שמיים ויצירה יהודית. כמובן שמובנו של השם - כרמל המוסבר על פי חז"ל כמצב ביניים, חיבור המבטא את קריאת התנועה לחיי יצירה וחיבור והופעת הקודש בחול ובחיים".