זירת הפיגוע בשומרון
זירת הפיגוע בשומרוןצילום: אודי זגיר

גבר ואישה, הורים לילדים, נרצחו הערב (חמישי) בפיגוע ירי בין היישובים איתמר ואלון מורה בשומרון, סמוך לבית פוריק.

הילדים שהיו ברכב חולצו ללא פגע. ממד"א נמסר כי הילדים, שהקטן בהם בן 4 חודשים, והגדולים יותר בני 4, 7 ו-9 לא נפגעו ולא נזקקו לפינוי לבית חולים.

עדי ראייה ואנשי כוחות ההצלה סיפרו לערוץ 7 כי גם שעה ארוכה לאחר הפיגוע, נשמעו הדי יריות באזור, ככל הנראה בשל מרדף של כוחות הביטחון בניסיון לאתר את המחבלים.

יוחאי שלו, ראש סניף 'שומרון' של איחוד הצלה סיפר כי "בהגעת מתנדבי איחוד הצלה מהישובים הסמוכים אלון מורה ואיתמר לזירה הם נתקלו בזירה קשה מאוד".

"ההורים היו ברכב ללא רוח חיים ולא היה ניתן למרבה הצער להציל את חייהם. הילדים שהיו ברכב למרבה הנס לא נפגעו וטופלו במצב קל בעקבות חרדה. לזירה הגיעו תוך דקות ספורות כוחות רפואה של צה"ל וצוות הביטחון של המועצה האזורית שומרון, ונסיבות המקרה בבדיקה של כוחות הביטחון", אמר שלו.

פאראמדיק מד"א בועז מלכה הוסיף: "המראה היה קשה מאוד, ראינו רכב במרכז הכביש כשלצידו שכב גבר בשנות השלושים כשהוא עם פציעות בפלג גופו העליון ובתוך הרכב ישבה אשה בשנות השלושים גם היא עם פציעות קשות בפלג גופה העליון , הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של ארגון הפתח' מסר כי הוא אחראי לפיגוע הירי הקשה הערב בו נרצחו זוג הורים.

ארגון הטרור חמאס לא נטל אחריות באופן רשמי על הפיגוע, אבל בהודעה שיצאה מטעם הארגון נכתב כי הוא תומך במעשה וקורא לבצע פיגועים נוספים.