זירת הפיגוע בשומרון
זירת הפיגוע בשומרוןצילום: אודי זגיר

ד"ר יגיל הנקין, אחיו של הרב איתם הנקין הי"ד שנרצח יחד עם אשתו נעמה ביום חמישי האחרון, כתב הלילה (ראשון) בדף הפייסבוק שלו פוסט בו תהה מדוע איש לא מטפל באופן מסודר בהודעה למשפחות נפגעי פעולות איבה.

"אף אחד לא הודיע לנו רשמית על הרצח", גילה הנקין והוסיף "באמת הופתעתי מזה. לא ציפיתי לקצין העיר וכל חילו במקרה של אזרחים, אבל כמו כל מי שלא איבד קרוב משפחה קודם לכן, הנחתי שהמשטרה לפחות מתקשרת לקרובים כשמות יקירם וודאי. אז לא. בכלל לא".

"כמעט *כל* המשפחה, משני הצדדים, קיבלה את הידיעה בדמות שיחות או SMS מאנשים שידעו לפנינו. בחלק מהמקרים, בדמות SMS מחברים או מכרים עם כוונות טובות, שלא העלו על דעתם שאנחנו לא יודעים עדיין", סיפר הנקין.

הנקין הוסיף וסיפר, "במקרה הפרטי שלי, הייתי בהופעה (גרוניך ורובס, היה מצויין), רק בסופה ב-22:42 - התקשרה אמא שלי ואמרה שהיא לא מצליחה להשיג את איתם, שבכלל לא ידעתי שהיה באזור. דקה אחר כך קיבלתי SMS שהבהיר לי שאחי נרצח. עד שחזרתי לאמא שלי היא גם שמעה על זה".

בהמשך הפוסט ציין הנקין כי ה-SMS נשלח אליו לאחר שבאחד מאתרי האינטרנט צויין שהדבר 'הותר לפרסום', "מישהו 'התיר לפרסום' על אודות הרצח *ואף אחד רשמי לא טרח לספר למשפחה*. אנשים פרסמו תמונות של הרכב עם לוחיות הזיהוי והידיעות על זוג שנרצח וארבעת ילדיהם לא נפגעו הופיעו כמעט שעה לפני שהשמות הותרו לפרסום. אילולא הייתי בהופעה, מן הסתם גם אני הייתי מחבר את הנקודות קודם. אבל אף אחד לא טרח להודיע לנו רשמית".

בסיום דבריו מציין הנקין 2 מסקנות. "1. אם אתם מפרסמים סקופ, תטשטשו פרטים. פרסמתם רכב עם מספר? פרסמתם זהות ושמות. 2. אל תניחו שאם אתם יודעים, ואפילו אם הותר לפרסום, המשפחה יודעת. זה אמנם נשמע לא הגיוני, אבל ייתכן שאף אחד לא טרח לספר לה".