זירת הפיגוע בשומרון
זירת הפיגוע בשומרוןצילום: אודי זגיר

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס הערב (שני) ללכידת חוליית הטרור בשכם שרצחה את בני הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד.

"אני מבקש לשבח את כוחות צה"ל, אנשי שירות הביטחון הכללי ולוחמי מג״ב, על הפיענוח המהיר ולכידת חוליית חמאס החשודה כאחראית לרצח של איתם ונעמה הנקין זכרם לברכה, ולשני מקרי ירי נוספים, אחד מהם בצומת ג'ית", אמר יעלון. 

לדברי שר הביטחון, החוליה שנלכדה תכננה להמשיך ולרצוח ישראלים נוספים. "ניטרולה הוא הישג חשוב לכוחות הביטחון'', אמר.

יעלון הדגיש כי ארגון החמאס מנסה ללא הפסקה להוציא אל הפועל פיגועים במתווים שונים. "עיקר ההכוונה, המימון וההדרכה מגיעים, באופן כללי, ממטה הגדה שיושב ברצועת עזה, ובאמצעות סלאח ערורי, המנהל את פעילות הטרור של הארגון ממקום מושבו באיסטנבול. מן הראוי שהעולם החופשי לא יטאטא מציאות זו תחת השטיח.

"המאבק בטרור דורש מאיתנו נחישות חסרת פשרות, סבלנות, תבונה ושיקול דעת. כך אנו גם פועלים. אין לנו כל כוונה לאפשר לגורמי טרור לשבש את חיינו. אנו מתמודדים מול ארגוני טרור צמאי דם וחסרי מעצורים, והמאבק נגדם, כמו גם המציאות עצמה בשטח, הם מורכבים ומצריכים מאיתנו אורך רוח".

שר הביטחון קרא להכיר טובה למפקדי וחיילי צה"ל, משרתי שירות הביטחון הכללי ושוטרי משמר הגבול ומשטרת ישראל שעושים לילות כימים, כלשונו, כדי למנוע טרור ולעצור מפגעים, "ברוב המכריע של המקרים בהצלחה גדולה מאוד המאפשרת לכולנו חיים תקינים".

הוא מתח ביקורת על שרי "הבית היהודי", בלי לנקוב בשמותיהם, שדורשים לפעול בתקיפות למיגור הטרור. "אני קורא לחלק מהשרים, חברי הכנסת ונבחרי הציבור מההתיישבות ביהודה ושומרון, לחדול מההתנהגות וההתבטאויות חסרות האחריות כלפי צה"ל, מפקדיו וחייליו וכלפי מאבקה של ממשלת ישראל.

"זוהי התנהגות שאינה מתאימה לנבחרי ציבור", טען יעלון. "התנהגות שגם מזינה ומתדלקת אזרחים לאבד כל רסן ולקחת את החוק לידיהם. מן הראוי ששרים, חברי כנסת ונבחרי ציבור יגלו בגרות ואחריות לאומית''.