בחור ישיבה כבן 25 נפצע באורח קשה בפיגוע שאירע בצהריים (חמישי) בתחנת הרכבת הקלה בירושלים, מול המטה הארצי של המשטרה וסמוך לגבעת התחמושת.

צוותי מד"א ואיחוד הצלה שהוזעקו לזירת האירוע טיפלו בפצוע שנדקר בפלג גופו העליון ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר כשהסכין נעוצה בצווארו. אדם נוסף שהתעמת עם המחבל נפצע באורח קל.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי הפצוע שהגיע אליהם מורדם ומונשם, הוכנס לחדר הטראומה ומשם הועבר לניתוח.

מתחקיר ראשוני שערכה המשטרה עולה כי המחבל צובחי אברהים מחמד אבו חליפה, בן 19, תושב שועפאט, הגיע לתחנת הרכבת הקלה הסמוכה למטה הארצי, דקר באמצעות סכין גבר יהודי בצווארו וניסה להימלט. במהלך מנוסתו נתקל המחבל במאבטח של הרכבת הקלה, תקף אותו וניסה לחטוף את נשקו. המאבטח נאבק בו והוא נמלט.

לוחמי יס"מ שפעלו באזור רכובים על אופנוע הבחינו באדם רץ בכביש לכיוון צומת הגבעה הצרפתית. כשהבחין המחבל בלוחמים חזר על עקבותיו וניסה להיכנס לרכב שנסע באותה עת בכביש. הלוחמים הבינו שמדובר באירוע חריג וזינקו מהאופנוע, רדפו אחרי המחבל ועצרו אותו בסיוע שוטר תגבור שהיה במקום.

המחבל הועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים במפלג לתפקידים מיוחדים. במשטרה מציינים כי "התגובה המהירה והנחושה של הלוחמים שוב מנעה המשך פגיעה בחפים מפשע".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, הגיע לזירת הפיגוע ואמר "השוטרים שלנו פרוסים בכל רחבי ירושלים בעקבות האירועים האחרונים. הם מגיעים למקומות בהם יש אירוע ביטחוני תוך זמן קצר ובנחישות ומסירות נפש ראויה לציון מצליחים לנטרל את המחבלים. אנו ערוכים כדי לטפל באירועים קשים מסוג זה. כל התרחישים נלקחים בחשבון ואנו בנוכחות משטרתית מוגברת".

(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

חובש בכיר במד"א, גדי מילר שהגיע ראשון למקום, סיפר "על הכביש סמוך לתחנת אוטובוס שכב צעיר כבן 25 כשהוא דקור בפלג גופו העליון, יחד עם פאראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישה ופינינו אותו לבי"ח כשהוא במצב קשה, במקום טיפלנו גם בנפגע נוסף באורח קל שנפצע בגפיים בזמן שהתעמת עם המחבל".

שמוליק אברהם, מתאם חירום וביטחון של איחוד הצלה, סיפר אף הוא "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר חרדי תלמיד ישיבה שנדקר בפלג גופו העליון בסמוך לתחנת הרכבת הקלה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים".

"כוחות משטרה גדולים פעלו בזירה ומנעו מהמפגע לדקור אזרחים נוספים. למרבה הנס לא היו נפגעים באירוע", הוסיף.

תנועת הרכבת הקלה שהופסקה לזמן קצר במקום הפיגוע, שבה לפעול כסדרה. 

(צילום: יהושע ואריה שרמן)