עדכון על מצב הפצועים

שני מחבלים בני 13 ו-15 מבית חנינא ביצעו אחר הצהריים (שני) פיגוע דקירה ברחוב השישה עשר בשכונת פסגת זאב בצפון ירושלים.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי המחבלים החלו את המסע האכזרי שלהם ברחוב הארבעה, שם דקרו את היהודי בן ה-25 ופצעו אותו קשה. הפצוע התקדם לרחוב השישה עשר שם עצר אוטובוס שהרחיק אותו ממקום האירוע והוא טופל על ידי מד״א בתוך אוטובוס ברחוב הסיירת הירושלמית. 

המחבלים המשיכו במעלה רחוב השישה עשר, הבחינו בילד יהודי בן 13 רכוב על אופניים דקרו אותו ופצעו אותו באורח אנוש. אזרח שהבחין בדקירה של הילד, רץ לעברם והם החלו בבריחה לכיוון שדרות משה דיין כשהאזרח רודף אחריהם. מחבל אחד נפגע ככל הנראה על ידי רכב ומחבל שני המשיך לרוץ.  ניידת של תחנת שועפט עליה קצין ושוטר מג״ב הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו, השוטרים קראו לו לעצור, משלא עצר ביצעו ירי לעברו וחיסלו אותו. 

בשעה זו נלחמים הרופאים על חייו של הילד היהודי שכאמור מונשם ומורדם במצב אנוש.

עדות נפגעת החרדה שסייעה לפצוע קשה

איציק אסרף, פרמדיק מד"א, סיפר, "במקום הייתה המולה גדולה. אנשים הובילו אותנו לעבר חנות, שם הבחנו בנער כבן 16. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבי"ח הדסה בהר הצופים. סיפרו לנו שישנו פצוע נוסף ברחוב סמוך. התפצלנו עם הכוחות וכשהגענו מצאנו בתוך אוטובוס, בחלקו הקדמי, צעיר כבן 20 שוכב כשהוא מעורפל הכרה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון".

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ׳יקו) אדרי מסר ״אני מבקש לשבח את האזרחים על עירנותם ונחישותם שהניסה את המחבלים וכמובן את השוטרים שפעלו במקצועיות ובנחישות אל מול המחבל, ניטרלו אותו ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע״. 

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מסר בעקבות הפיגוע כי "לצערנו אין גבול לאכזריותם של הרוצחים השפלים אשר בוחרים לתקוף ילדים ואזרחים תמימים שחוזרים מלימודים ונתקלים ברוע השטני שמזעזע את כולנו. הטרור האכזרי וחסר הרחמים הינו תוצאה של הסתה שקרית חסרת מעצורים וליבוי יצרים שמחייב אותנו לפעול בנחישות גם מול המסיתים. 

אני קורא לראש הממשלה להחריף את הצעדים ולהקשות את היד גם כנגד המסיתים המעודדים טרור וממשיכים בליבוי היצרים. ברצוני לשבח ולהודות לכוחות הביטחון, למאבטחים ולתושבים המסורים שפעלו במהירות בכל האירועים האחרונים, יצרו מגע בגבורה, נטרלו את המחבלים ועצרו את מסע ההרג. אני מבקש מהציבור לגלות ערנות ואחריות. ובעיקר אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה הנוכחית כנגד טרור המפגעים הבודדים. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועינו, נמשיך בשגרת החרום בה אנו נמצאים, תוך ערנות מקסימלית ומלחמה חסרת פשרות בטרור", דברי ברקת.

זמן קצר קודם הפיגוע בפסגת זאב נפצע לוחם משמר הגבול בפיגוע דקירה באזור גבעת התחמושת בירושלים סמוך למטה הארצי של משטרת ישראל.

מהמשטרה נמסר "שוטר מג״ב הבחין במחבלת שעוררה את חשדו בדרך חיים בר לב וקרא לעברה לעצור. המחבלת המשיכה בדרכה וכשהבחינה כי הוא מתקדם לעברה, הסתובבה לעברו עם סכין ודקרה אותו. השוטר שפעל במקצועיות רבה, הצליח לדרוך את נשקו ולנטרלה. המחבלת פונתה לבית החולים". ממד"א נמסר כי הלוחם בן 20 סובל מחתכים בגופו והמחבלת בת 18 פצועה באורח בינוני.

הבוקר ניסה מחבל בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים לדקור לוחם של משמר הגבול. הלוחם היה לבוש אפוד ולא נפגע. המחבל נהרג.

המחבל ירד מכיוון בית הקברות המוסלמי כשידו בכיסו. לוחמי מג"ב המוצבים במקום חשדו בו והורו לו לעצור. המחבל התקרב לשוטרים עם סכין ביד ודקר את אחד הלוחמים באפוד. כאמור, הוא לא נפגע. הלוחמים הגיבו במהירות והרגו את המחבל.