כיפה של אחד העצורים
כיפה של אחד העצוריםצילום: עצמי

במשטרת אריאל עצורים חמישה צעירים, שלושה מהם קטינים, החשודים בכניסה הלילה (ראשון) לקבר יוסף ללא תיאום מוקדם.

עורך דינם איתמר בן גביר דיווח כי חלק מהעצורים שותתי דם לאחר שהוכו בידי שוטרים פלסטינים שאף דרכו עליהם נשקים והיכו אותם. "שניים מהעצורים עם פגיעות ראש", מסר בן גביר.

העצורים נכנסו הלילה יחד עם עוד קבוצה של כשלושים איש לכיוון קבר יוסף בשכם, במחאה על שריפת הקבר על ידי ערבים ביום חמישי האחרון. עם כניסתם זוהו על ידי השוטרים הפלסטינים שהיכו בהם באמצעות נשקים, והטיחו את ראשם בג'יפים. לאחר זמן קצר הגיע למקום המון זועם והחל להכות אותם.

לאחר התקיפה, הגיע למקום צה"ל שעצר את הצעירים בחשד לכניסה לשטח צבאי סגור.

בן גביר המייצג את הצעירים אמר הבוקר "אני דורש מהמשטרה לפנות את מרשיי באופן מיידי לטיפול רפואי. לא יכול להיות שלאחר הטראומה הקשה שחוו המשטרה עוד תחזיק בהם כאשר הם זקוקים לטיפול".

במקביל הוא מאשים את מי שאחראי לאירוע, "זו לא הפעם הראשונה שמחבלים במדים המכונים שוטרים פלסטינים, פוגעים באזרחי ישראל, ומנסים לרצוח אותם. יש לבצע מעצרים נגד המחבלים ולהחרים מהם לאלתר את כלי הנשק באמצעותו הם פועלים. המשך נשיאת נשק על ידם הוא למעשה רישיון להרוג".

במשטרה טוענים מנגד כי הפצועים קיבלו טיפול רפואי במקום על ידי תאג''ד צבאי וכי הבוקר הם יועברו לבדיקת מצבם הגופני בבית החולים ולאחר מכן לדיון בבית המשפט לצורך הארכת מעצרם.

במשטרת מחוז ש"י מוסיפים, "כניסת ישראלים לשטחי A מסכנת חיים. לא פעם הזהרנו את הציבור וגם עכשיו אנחנו חוזרים ומזהירים. חל איסור מוחלט להיכנס לשטחים אלו וזו הפרת צו בנוסף לרמת הסיכון. כניסתם הלילה של תלמידי הישיבה חסרת אחריות ותוצאות האירוע יכלו להסתיים באופן טרגי, במיוחד בימים מתוחים אלו''.