פנחס ולרשטיין
פנחס ולרשטייןפלאש 90

איש ההתיישבות פנחס ולרשטיין פרסם הבוקר (שלישי) פוסט חריף בעמוד הפייסבוק שלו ותקף באמצעות רמזים את מפלגת הבית היהודי שמסרבת ככל הנראה לתמוך בו לתפקיד ראש החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית.

''לא, לא אקבל את החטיבה להתיישבות. אני יודע שרובכם לא יודעים על מה מדובר", פתח ולרשטיין את דבר, ''החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית העולמית, אמורה לטפל כנציגת הממשלה בכל ההתיישבות ברחבי מדינת ישראל.
כן, זו שליחות ציונית ולא מדינת כל אזרחיה''.

נסביר כי במסגרת ה"דיל" בין המפלגות הציוניות, קיבלה מפלגת הבית היהודי את תפקיד ראש החטיבה להתיישבות. מפלגת העבודה, לדוגמא, קיבלה את הקרן הקיימת לישראל.

כאמור, לאחר שסוכם שתפקיד ראש החטיבה להתיישבות יהיה של המזרחי העולמי והבית היהודי, התברר כי במפלגת הציונות הדתית לא ממהרים לתמוך בולרשטיין וייתכן כי הסיבה לכך היא התמיכה שהביע בליכוד בבחירות האחרונות.

לדברי ולרשטיין הוא קיבל את תמיכת התנועה הקיבוצית ואפילו את תמיכת מפלגת יש עתיד. ''באופן מפתיע ומרגש מאד. קבלתי תמיכה ואפילו גיבוי מושלם של חלוצים ותנועות החושבים מדינית אחרת ממני. כן ,אני 'המתנחל' מקבל גיבוי ואמון מנציגי התנועה הקיבוצית והעומד בראשה, מראשי מפלגת 'יש עתיד', אנשי חוות הבודדים ועוד''.

''מבחינתי זה לא היה מובן מאליו", הדגיש ולרשטיין. ''זה שידר לי כי אכן רב המשותף על המפלג''. גם ראש הממשלה נתניהו העניק ''גיבוי מושלם'' למינוי.

''אני באמת רואה אור גדול בעצם זה שניתן לייצור אמון בין ה'שבטים' בחברה הישראלית, אף על פי ולמרות הכל. ואל אחי החלוצים באשר הם, עוד פעם תודה על הגיבוי הלוואי הייתי יכול לייצג אתכם", הוסיף.

בבית היהודי סירבו להגיב לידיעה.