חילופי תפקידים בפרקליטות הצבאית

תת-אלוף שרון אפק מונה היום (חמישי) לפרקליט הצבאי הראשי, בטקס שנערך במעמד שר הביטחון משה יעלון, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, הרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט וחברי פורום מטכ''ל.

שרון אפק הועלה לדרגת תת-אלוף והחליף בתפקידו את אלוף דן עפרוני, אשר מילא תפקיד זה במהלך ארבע השנים האחרונות ופורש מתפקידו בצה"ל בתום כ-40 שנות שירות צבאי.

שר הביטחון יעלון אמר בטקס שהנערך בקריה בתל אביב כי "בשנים האחרונות מצאנו עצמנו לא מעט פעמים כחלוצים בתחום הדין הבינלאומי, וייאמר לזכותה של הפרקליטות הצבאית הראשית, שהייתה חלוצה ומובילה במערכות המשפט במדינות המערב. הפרקליטות הצבאית הראשית בהנהגתו של דני עפרוני עמדה היטב באתגר הזה".

הוא פנה לפרקליט הראשי היוצא, ''לך דני, תודה והערכה על ארבע השנים כפרקליט הצבאי הראשי ועל שנות שירות ארוכות בתפקידים רבים בצה"ל". לפרקליט הנכנס אמר יעלון: ''שרון, נבחרת בשל ניסיונך הרב, בזכות כישוריך וההערכה שזכית לה מקיר לקיר, גם מצד מפקדים וגם מצד אנשי משפט שעבדו איתך ומכירים אותך.

"מה שעומד בפניך הוא האתגר שבו הפרקליטות צריכה לאפשר לנו לנצח ולהישאר בני אדם, גם בתחומי הלחימה ולא פחות חשוב, לשמור את מחננו טהור בתחום ההתנהלות האישית והערכית של כל אחד בתוך המערכת. אני משוכנע שתדע להוביל את הפרקליטות בדרך הנכונה כפורצת דרך", דברי שר הביטחון.

הרמטכ''ל איזנקוט אמר כי "הייעוד של צה"ל הוא להגן על מדינת ישראל ולהבטיח את קיומה. תפקיד הפרקליטות הצבאית הוא לסייע לצה"ל לבצע את משימתו ואת ייעודו על פי הדין, על פי החוק. אני חושב שאתה דני, בארבע שנים האחרונות שעמדת בתפקיד, בתקופה סוערת שבתוכה היו גם שתי מערכות – 'עמוד ענן' ו'צוק איתן', לחימה בטרור, לחימה משפטית ודילמות פנימיות וחיצוניות רבות, עמדת בגאון בתפקיד, סייעת לצה"ל לבצע את המשימות על פי הדין, על פי אמות המוסר שלנו כעם יהודי ואני חושב שעל כך אתה ראוי לשבח".

איזנקוט פנה לפצ"ר הנכנס, ''שרון, אתה מגיע לתפקיד עם ניסיון משפטי ועם ניסיון פיקודי. האופן שבו פיקדת על קורס פיקוד ומטה "אפק" ראוי לכל שבח. הנורמות והדרך בה פיקדת על קציני המטה זכו להערכה גדולה מאוד בתוך הצבא והבחירה שלך לתפקיד נראתה טבעית".

הפרקליט הצבאי הראשי היוצא, אלוף דן עפרוני, סיכם כי "ארבע שנים חלפו, המזרח התיכון קודר הרבה יותר. גל טרור שוטף את הארץ, ואתגרינו הביטחוניים מורכבים יותר. המערכה המדינית שעליה דיבר בן גוריון רלוונטית מאוד ומשתלבת בה גם מערכה משפטית.

''חרף האתגרים המורכבים ותחושת הזעם על מפגעים בני עוולה, נתמיד בדרכנו ונקפיד על ערכינו. הם מקור חוסננו, והם אלו שמבדילים אותנו מאויבנו", הדגיש.

הפרקליט הצבאי הראשי הנכנס, תת-אלוף שרון אפק, אמר כי "הפרקליטות הצבאית ואני בראשה נעשה הכול על מנת להבטיח כי צה"ל, בהובלת המפקדים, יוכל לבצע את משימותיו ולנצח, מבלי לוותר על ערכים של שלטון החוק ושמירה על כבוד האדם.

"התקופה מורכבת", ציין, ''אבל מי שמתעלה על גבולות הזיכרון, יודע שכבר היינו בתקופות קשות מאלה. אני בטוח שיחד עם האנשים המצוינים בפרקליטות הצבאית, נוכל לאתגרים שבפנינו".