סכין פלסטיני
סכין פלסטיניפלאש 90

הרב יוסף ברגר, מרבני קבר דוד המלך, מספר על הקריאה שקרא אב שהותקף כשהיה עם בנותיו על ידי מחבל שהסתער עליו עם סכין, הקריאה שהבריחה את המחבל.

"אנחנו רואים איך הקב"ה שומר את רגלי חסידיו", פותח הרב ברגר ומספר כי במרוצת השנים בהם הוא נמצא בקבר דוד הוא "רגיל לשמוע סיפורי ישועות בקבר דוד המלך", והסיפור ששמע במוצאי השבת האחרונה מתווסף לשורה ארוכה של ניסים שאירעו סביב דמותו של דוד המלך.

מספר הרב ברגר: "מדי מוצאי שבת יש בחצר קבר דוד המלך סעודת מלווה מלכה ומגיעים אליה מאות אנשים מירושלים ומחוצה לה. שירים, תזמורת וריקודים עד חצות לכבוד דוד המלך".

במוצאי השבת האחרונה הגיע לסעודת ה'מלווה מלכה' יהודי בשם ישעיהו המקפיד להגיע מדי שבוע לאירוע. "בהתרגשות רבה הוא עצר את כולם ואמר 'אני חייב לספר את הנס שקרה לי'. הבנו שמשהו קורה כאן. הוא סיפר שהוא גר בשכונת נחלאות ומדי מוצאי שבת לוקח את בנותיו לכיוון הר ציון, מקום ציון דוד המלך. במוצאי השבת הוא יצא מביתו במוצאי שבת והתלוו אליו שתי בנותיו וכשהוא הגיע לאחת הסמטאות של שוק מחנה יהודה הגיח לעבר ערבי צמא דם עם סכין וצועק 'איטבח אל יהוד' ו'אללא אוכבר'. הוא התקרב במהירות והבנות התחילו לצעוק ולצרוח".

הרב ברגר מדגיש כי בשעות לילה אלו המקום שומם מאדם ולא היה בו איש שיוכל לבוא לעזרתו, ואז "מתוך תושייה וסיעתא דישמיא שהייתה לו הוא ניגש לאותו ערבי וקרא לעברו 'אתה לא יכול לעשות לנו את זה אנחנו בדרך לדוד המלך'. כך הוא צעק עליו וכשהוא אמר לו את זה כאילו הערבי קיבל פחד, וברח כל עוד נפשו בו. ברח משם ולא עשה להם שום דבר".

שעה לאחר האירוע הגיע אותו ישעיה לציון דוד המלך ואז סיפר למתכנסים את הקורות אותו. "הוא התלבט אם לבוא באותו ערב, אבל החליט שאם קרה לו נס בזכות דוד המלך הוא חייב לספר את הדברים. הוא סיפר את הסיפור שוב ושוב לאנשים את הסיפור. הוא סיפר איך הוא ראה את המוות בעיניים ואיך הבנות צרחו ו'דוד המלך עצמו שמר עלי כדי שלא יקרה לי כל פגע'".

בדבריו מספר הרב ברגר על הפצת הסיפור מהרגע שהתוודע אליו. "סיפרתי את הסיפור כי הרגשתי שיש בו חיזוק עצום לעם ישראל שיראה כיצד הקב"ה משגיח על כל אחד ואחד ומונע מהם כל פגע. החלטתי לפרסם והגיעו תגובות נלהבות מכל רחבי הארץ והעולם. כמה רבנים אמרו לי שידוע להם סגולה נפלאה שאם יהודי רוצה להפיל פחד על גוי שיאמר את המילים 'דוד מלך ישראל חי וקיים' והדבר משלים לסיפור הזה. כאשר הוא הזכיר את דוד המלך זה הפיל פחד ואימה על אותו גוי".

הרב ברגר מעיר ואומר כי את הסיפור הפיץ עם דרכי התקשרות עמו על מנת שיוכל כל שומע וקורא לוודא את אמיתותו. את דבריו הוא חותם בקריאה לציבור להמשיך ולהגיע לאתרים הקדושים ובהם קבר דוד המלך ללא מורא וללא פחד שכן "הצדיקים לא נשארים חייבים. דוד המלך לא נשאר חייב לאותו ישעיהו שמגיע בכל מוצאי שבת לסעודת מלווה מלכה בציון שלו. אנחנו שומעים שאנשים ממעטים לצאת אבל הקב"ה שומר על המגיעים ואין מה לפחד. פסוקי תהילים שזורים באמונה ובביטחון".