בהתבטאות נדירה מתייחס הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים' לסוגיית העלייה להר הבית והעולים להר, מבקר במילים חריפות את ההחלטה למסור את השליטה על ההר לידי הוואקף ומתריע מסכנת המדינה הפלשתינית.

הרב מאזוז פירט בשיחתו את התנאים ההלכתיים הדרושים טרם העליה להר ואף היסה את אחד השומעים שטען כי העולים להר עושים זאת על מנת להוכיח בעלות על ההר, אך הרב היסה אותו וקבע כי העולים להר עושים זאת בהתאם לחובת ההלכה.

בסרטון אותו מפיץ המטה המשותף של תנועות המקדש פותח הרב מאזוז את התייחסותו לסוגיה בקביעה לפיה שוב ושוב נפתחת אינתיפאדה לאחר שנת שמיטה. הרב גם רומז בדבריו כי רכישת פירות וירקות מהפלשתינים במהלך השמיטה מחזקת אותם ומעודדת אותם לפתוח בפרעות.

"כל פעם אחרי שמיטה, באה אינתיפאדה, מה הקשר שמיטה לאינטיפאדה? לא יודע", אומר הרב ומזכיר את ניסיון העבר: "בתשמ"ח, מיד בתום שנת השמיטה, התחילה אינתיפאדה, התעשרו מהכספים שקונים מהם בשנת השמיטה, השתגעו. בפעם השנייה (-אינתיפאדת 2000), היה ממש בשנת שמיטה. אז טענו כי אריק שרון עלה להר הבית. הר הבית קידש אותו. אז אם קידש אותו צריך להילחם. הם משוגעים. פעם זה דוואבשה, פעם כי יהודים עולים להר הבית. אז מה אם עלו להר הבית? עשו משהו? מה? מה קרה? באנו והרגנו שמה?".

כאמור, אחד משומעיו של הרב טען כי העולים "עושים את זה בכוונה אחרת, להגיד שזה שלנו", אך הרב מאזוז השיב לו: "לא. הם באים עם סידורים. יכול להיות שמצד ההלכה הם עושים הרבה דברים מדויקים. כאן המקום הזה אין בו כרת, רק טבילה. טבילה הם עושים. מחכים עד הערב שמש".

עם זאת העיר כי עלייה להר על פי הכללים יכולה לגרור אחריה עלייה של מי שאינו מקפיד על הכללים, "אולי יבוא שם אדם שלא טבל. אולי יבואו אנשים שלא טבלו. הבעיה היא שאם פתחת פתח יבואו כולם. דבר שני, הערבים רואים יהודי עם סידור, פוחדים פחד מוות. 'זה עם הסידור, בא להחריב לנו הכל'. ככה הם מאמינים בדבר הזה. אז מה נעשה.. אנחנו חיים בדור משוגע. מה נעשה". הוסיף.

את עיקר האשם על המציאות הקשה בהר מטיל הרב מאזוז על כתפי מדינת ישראל שהעבירה את האחריות למקום לידי הוואקף לאחר מלחמת ששת הימים. "אם באנו להתלונן, נתלונן מהתחלה, כשמדינת ישראל מסרה את הבעלות על הר הבית לירדן. בשביל מה עשו את זה? למה עשה את זה? למה עשה את זה? זה שלנו! אם רצה לתת לירדן משהו, בסדר. גם תהיה שותפה. למסור את הבעלות לירדן? בשביל מה? טיפשות. בערות".

מדברי הרב בהמשך עולה גם ביקורת ישירה על התנהלותו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, הן בהסכם שכרת עם הירדנים והן ביחסו לקודשי ישראל: "היה שם שני דגלים, הורידו את הדגל של ישראל, ונתנו דגל של ירדן. כשעשו את הדבר הזה, כתבו המכשפים בעיתונים, על הפעולה הזו שעשה רבין... הוא עשה [הסכם] קשר עם ירדן, ואז בא הרב שאר ישוב וקרא מזמור שיר המעלות, ורבין מפטפט. מה אכפת לו "שיר המעלות", הוא לא מבין בעברית...

''אחר כך קראו הם פסוקים מהקוראן, ורבין יושב ושומע ומקשיב בקדושה ובטהרה לכל מילה שיוצאת מפי אותו משוגע. מה לעשות, כך העולם שלנו. מבזה את המקורות שלנו, בשעה שכולם יודעים שמה שהם כותבים גנוב משלנו. ככה היה הבן אדם".

"וכתבו העיתונאים, פעולת ההסכם שעשה רבין יותר חשובה אפילו מהקמת מדינת ישראל. כתבו שבמאה האחרונה הדבר הכי חשוב שנעשה, שמסרנו לירדן את הכל... משוגעים. פשוט משוגעים. כמה שמחניפים להם, כך הם שונאים אותנו. בואו לא נחניף להם. מי שיפגע ביהודי, על המקום, סקול ייסקל, או ירה יירה. "אם בהמה אם איש לא יחיה", מי שיש לו שכל של בהמה ולא שכל של איש, לא יחיה. למה? ככה כתוב; "הבא להורגך השכם להורגו".

עוד ממשיך הרב מאזוז ואומר: "הם, כשאוכלים אחד את השני, הגענו כבר ל-300,00 הרוגים, זה בסדר גמור. אף אחד לא אכפת לו. אבל אנחנו, נקבל מכות. אישה הולכת עם סכין תקוע בגב שלה, צועקת לערבים, והם אומרים 'מגיע לך. תמותי. תמותי'. שותים קולה. יש דבר כזה במדינה אחרת?".

ומכאן הוסיף הרב מאזוז והתייחס גם לסיכון המדיני שבהקמת מדינה פלשתינית: "ואנשים עוד מאמינים שאפשר לעשות מדינה, להילחם בכל הכוח לתת מדינה פלסטינית. עכשיו כשאין להם מדינה כמו שצריך תראה מה שהם עושים. תיתן להם מדינה? זה שיגעון. זה סיכון. הרב עובדיה בזמנו עשה את הסכמי אוסלו אחר כך התחרט. כתב מכתב אני חוזר בי. כתב מפורש. מברך יהודה ושומרון. ומשתמשים בשמו נגד דעתו".