שיפוץ לילי של קבר יוסף הצדיק

שבועיים לאחר שהוצת ע"י פלסטינים אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, בחצות הלילה, יצאו, במבצע בזק, רבנים וקציני צה"ל, מעל 50 אנשי שיפוץ ושיקום, פועלים וקבלנים לקבר יוסף, בכדי לשפץ את המקום.

למקום הגיעו צבעים, מסגרים, אנשי אבן ושיש, חשמלאים, עובדי גינון ונקיון, וביצעו ב-5 שעות פעולות שהיו צריכות להימשך שבועות. במבצע הנדסי מורכב, חידשו את מצבת השיש, צבעו, ניקו וחידשו את המקום.   

עם הפועלים נכנסו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, הרב אליקים לבנון רב השומרון, רב ישיבת מכון מאיר הרב שמעון בן ציון, מח"ט שומרון - אל"מ שי קלפר, קצין הגמ"ר שומרון - רס"ן אליצור טרבלסי, מנכ"ל חברת הר כביר שביצעה את השיפוץ - יצחק סקאלי ואנשי מנהלת המקומות הקדושים בשומרון. 

צילום: מאיר ברכיה

הרב אליקים לבנון אמר, "'ותשאני רוח ואשמע אחרי קול רעש גדול'. זה הרעש שאנחנו שומעים כאן וזו רוח גדולה , רוח חדשה שאנחנו מניפים כאן ברגעים האלה. לכבודו של יוסף הצדיק. הזכות היא שלנו שאנחנו באים לקומם את קברו של יוסף הצדיק בע"ה משיח בן יוסף חי, עוד יוסף חי, ואנחנו רואים עין בעין איך הרוח הזו מתעוררת.

"והרעש הגדול של קולות העשייה כאן הוא הרעש של הרוח הגדולה שמרימה אותנו, מרימה את עם ישראל כולו, ובע"ה עם ישראל יקום לתחייה אחרי הערב הזה זה יהיה סימן לתקומה גדולה לעם ישראל".

יוסי דגן אמר כי "זה רגע היסטורי ומרגש. שמחה ועצב משמשים בו בערבוביה. אנחנו זוכים מצד אחד לתקן ולו במעט, את הנזקים האיומים של הברבריות של הרשות הפלסטינית שהשחיתו מקום כ"כ קדוש לעם היהודי ונכס בעל חשיבות היסטורית לאנושות כולה. לראות את החיילים ואת אנשי 'הר כביר' עובדים כאן שכם אל שכם בוודאי שזו התרגשות גדולה וגם קצת תיקון של החרפה הלאומית שקרתה כאן לפני שבועיים. מצד שני לראות את ההרס הנורא, להגיע לכאן בחצות הלילה כגנבים למקום שהוא ללא ספק שלנו, זו תחושה לא פשוטה".

"אני קורא לממשלת ישראל לאזור גבורה ולממש את הריבונות בצורה מלאה על המקום הקדוש הזה שאפילו על פי הסכמי אוסלו הנוראיים צריך להיות בשליטת ישראל", הוסיף ראש המועצה.