לעסוק במהות. מוטי יוגב
לעסוק במהות. מוטי יוגבצילום: פלאש 90

יו"ר סיעת הבית היהודי ח''כ ינון מגל ויו"ר המפלגה השר נפתלי בנט, החליטו הערב (שני) ''להמתיק'' את עונשו של חבר הכנסת מוטי יוגב לאחר שהאחרון התנצל על שנמנע בהצבעה על הצעת חוק "הורים וילדיהם" על אף המחויבות הקואליציונית.

יוגב לא יושעה מוועדת החוץ והביטחון לשלושה חודשים, אולם ההחלטה כי יוגב לא יוכל להעלות חוקים במליאה תישאר על כנה. "במידה ויחזור יוגב על התנהגותו ולא יצביע על פי עמדת הקואליציה הוא יושעה מיידית ולצמיתות מוועדת החוץ והביטחון", נמסר.

בצהריים, בפתח ישיבת הסיעה של "הבית היהודי", הסביר יוגב את הסיבה להימנעותו בהצבעה על הצעת חוק 'הורים ילדיהם' בשבוע שעבר. ''לא היה בי כל רצון, או אינטרס להביך מישהו, לא בסיעה ולא בקואליציה. לא חיפשתי כל אירוע של יצירת מתח כלשהו, לא פנים מפלגתי ולא קואליציוני.

''ההיפך מכך הוא הנכון, אני מביע את דעתי כל הזמן שיש לחזק קואליציה זו שאין טובה ממנה במציאות כיום, שמח על כך שיש לנו שני חברי קבינט, שלושה שרים וסגן שר ושכולנו מתאמצים להשפיע יותר, על כל הקורה במדינתנו'', אמר.

יוגב הזכיר כי הצעת חוק ''הורים וילדיהם'' ביקשה לבטל את מרבית החקיקה הקיימת בנושא זה ובין היתר לבטל את חזקת הגיל הרך ולהחליפה בשורת הוראות שונות בדבר זכויות וחובות של ילדים והוראות בדבר אחריות ההורים לילדיהם".

הוא הדגיש כי מדובר בהצעת חוק משמעותית שקיבלה את אישור ועדת השרים לחקיקה למרות שיש בה היבטים שנויים במחלוקת בנושא חזקת הגיל הרך ובנושא שלמות וחוסן המשפחה בישראל.

''בישיבת הסיעה הבעתי את התנגדותי לחוק, יחד עם חברים נוספים בסיעה ואת זה שיש צורך לדון בנושא ולהימנע מלקדמו. לא התקיים עד אז דיון בנושא. נאמר שינסו לדחות את החוק ולתקנו באמצעות חקיקה ממשלתית מוסכמת במועד מאוחר יותר", סיפר.

''סברתי, אולי בטעות, גם בעת נוכחותי באולם המליאה ביום רביעי ובראותי שגם ח''כים ושרים מהליכוד ומהבית היהודי, נותרו מחוץ לאולם, ולא טרחו להיכנס ולהצביע, שאין משמעת קואליציונית בהצבעה זו. שקלתי שוב את הצבעתי והחלטתי שלא להתנגד לעמדת הקואליציה, אלא רק להימנע או לא להשתתף בהצבעה, וכך עשיתי בעת שקראו את שמי''.

משקמה מהומה על אי השתתפותו בהצבעה וכאשר הבין שאין באולם המליאה רוב קואליציוני, ניגש יוגב לח"כ ניסן סלומיאנסקי, יו"ר ועדת חוקה, ושאל אותו האם יעכב את החוק בוועדה עד שינוסח בהסכמה.

משענה שכך יהיה, ניגש יוגב למזכירות הכנסת ועם הכרזתו של מ"מ יו"ר הכנסת, ח"כ חיליק בר, בסיום ההצבעה, "מי עוד מהנוכחים מבקש להצביע?" ביקש פעמיים ושלוש ממזכירת הכנסת להצביע ולהוסיף את שמו לתומכים בחוק.

"נעניתי בסירוב, בטיעון שזה נוגד את התקנון", הסביר ח"כ יוגב וציין כי ''אם בנושאים ערכיים- אידיאולוגיים, נקיים דיוני סיעה, בהם נלבן את דרכנו, ניצור גם את המחוייבות של כל אחד מאתנו ל'יחד' החשוב שלנו כמפלגה וגם נמנע מטעויות של אי הבנה".