משה פייגלין
משה פייגליןצילום: פלאש 90

לאחר שהצהיר בשבוע שעבר שינהיג את המדינה כבר בעוד שנים ספורות, יו"ר מפלגת ''זהות'' משה פייגלין מבקש לבטל את הרבנות הראשית לישראל כדי לסייע להורדת יוקר מוצרי המזון.

בראיון לעיתון ''מעריב'' נשאל פייגלין על עמדותיו הכלכליות, והבטיח כי כחלק מהטיפול ביוקר המחיה, "נתיר ייבוא חופשי של מוצרי מזון ונבטל את מכון התקנים ואת הרבנות הראשית. כל מה שיש לו תקן ישראלי צריך לבטל כמעט לגמרי. זה לא הגיוני שמה שמקובל בעולם אינו מקובל כאן וזקוק פה לתקן מיוחד.

"עם הכשרות זה אותו דבר. למה לא לסמוך על הכשרים של רבנים בחו"ל? ההכשר הישראלי מקפיץ בעיקר את מחירי הבשר. התנועה שלי מורכבת מזהות יהודית אבל גם מחירות. המדינה שייכת לנו ולא להפך ואת זה נוטים לשכוח בישראל", אמר פייגלין.

ומה בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת? ''אני אעצים את הסמכות הקהילתית, קהילות שירצו תחבורה ציבורית בשבת יוכלו לארגן את זה, וקהילות שתחבורה ציבורית בשבת לא מתאימה להם לא ישתמשו באוטובוסים בשבת''.

חבר הכנסת לשעבר נשאל כיצד ינהיג את המדינה אם אפילו בליכוד לא רצו אותו. “מי שלא רצה אותי זה נתניהו שהקשיתי על חייו. בדיעבד הוא עשה איתי חסד, משום שאני לא כבול לסדר היום של חבר כנסת, לא מבחינה מעשית ולא מבחינה רעיונית. המכשיר הזה שנקרא זהות שאנחנו בונים בקשיים כל כך גדולים הוא לא פוליטיקה של פרצופים אלא פוליטיקה של רעיונות", השיב.

''הפוליטיקה הישראלית היא פוליטיקה של פרצופים. תראי את ציפי לבני שמדלגת ממפלגה למפלגה, תראי כל מיני גנרלים שמשתחררים מהצבא ומתחילים לחפש מי מציע להם יותר. זו תופעה בזויה. אני עוסק ברעיונות ומייצר תשובה לאין מוצא".