זוארץ עם בני משפחתו אחרי השחרור
זוארץ עם בני משפחתו אחרי השחרורצילום: באדיבות המשפחה

העצור המנהלי איתיאל זוארץ, תושב הישוב עדי עד שבגוש שילה ואב לארבעה ילדים, שוחרר היום מהכלא לאחר חודש בו שהה במעצר מנהלי בהוראת שר הביטחון.

עם יציאתו מן הכלא נמסרו לזוארץ צווים מנהליים חדשים חתומים בידי אלוף פיקוד המרכז רוני נומה ואלוף פיקוד העורף יואל סטריק, המורים על הרחקתו מיהודה ושומרון למעט העיר מעלה אדומים, מעצר בית לילי, וכן איסור יצירת קשר עם שמונה אנשים.

עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו המייצג את זוארץ מסר בתגובה, "העובדה שהוטל צו הרחקה מצביע כי מלכתחילה לא הייתה הצדקה למעצר ראווה מנהלי בן חודש ימים שממילא לא נועד לשרת כל תכלית ראויה ונועד לצרכים הרתעתיים בלבד. צר לי על הסבל שנגרם למרשי שהושם במעצר תוך ניתוק מאשתו וילדיו בהליך אנטי דמורטי שדגל שחור מתנוסס מעליו".

אמו של זוארץ גילה מסרה הערב, "בני העצור המנהלי איתיאל זוארץ השתחרר היום לאחר 30 ימי מעצר בכלא בדרום. בהליך אנטי דמוקרטי מעיקרו קיבל צו הגבלה ופיקוח מיוחד המרחיקו למשך חמישה חודשים מביתו בעדי עד ומיהודה ושומרון. מדינת ישראל גורמת לאיתיאל, לאשתו הנמצאת בחודש השמיני להריונה ולארבעת ילדיו הרוצים לשמור על מסגרת ואחדות משפחתית להיות נוודים מחוסרי בית, מורחקים מביתם, ללא פרנסה וללא מסגרת חינוכית לילדיהם".

לסיום הוסיפה זוארץ, "לאיתיאל כאזרח המדינה אשר לא נטל חלק בפעילויות אלימות אין את היכולת המשפטית להתמודד מול החלטות השב"כ הפרקליטות ושר הביטחון הנשענים על "מודעים מודיעיניים" שאינם נחשפים בפניו."

בתוך כך קבע היום בית המשפט המחוזי בלוד כי מאיר אטינגר ואביתר סלונים ישארו במעצר מנהלי שלושה חודשים. בעניינו של עצור מנהלי נוסף, מרדכי מאייר, תינתן החלטה בעוד מספר ימים.

בחודשים האחרונים נמסרו קרוב ל-40 צווים מנהליים עם הגבלות שונות ליהודים, ארבעה מתוכם הם צווי מעצר מנהליים.