סיעת הבית היהודי
סיעת הבית היהודיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט ושר החקלאות אורי אריאל התייצבו בתחילת השבוע בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהירו לו שחברי הכנסת של ''הבית היהודי'' יצביעו בעד תקציב המדינה רק אם יחל להפשיר את הקפאת הבנייה השקטה בירושלים.

לערוץ 7 נודע כי החלטת נתניהו לאפשר שיווק קרקע למאות דירות בשכונת רמת שלמה בירושלים, התקבלה בעקבות האולטימטום של ''הבית היהודי'', וראש הממשלה אף הבטיח להם שיפשיר בהמשך את הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון.

גורם בכיר בבית היהודי אמר כי "נתניהו נמצא בדרך הנכונה, אחרי שהוא יראה שהשמים לא נפלו כשאישר בנייה בירושלים אין לי ספק שהפשרה של הבניה תהיה גם באיו"ש''.

כאן המקום לציין דברים שאמר שר החינוך בכנס פעילים של המפלגה, שהתלוננו על חוסר הבנייה. "אם אתם חושבים שאתם יושבים בממשלת ימין - אתם טועים", נשמע בנט אומר בהקלטות שנחשפו בגלי צה''ל, "כשראש הממשלה תומך במדינה פלסטינית - זאת לא ממשלת ימין".

"אנחנו הופכים עולמות", הסביר יו"ר הבית היהודי, "שברנו את ההקפאה בירושלים וביהודה ושומרון, גרמתי לראש הממשלה לחזור בו מהצהרת הנסיגה החד צדדית. לליכוד יש 30 מנדטים, לנו 8".

בנט ביקש מהפעילים "להנמיך ציפיות" וסיפר לעם על מכלול הנושאים שמקדמים שרי ''הבית היהודי'' והוא בתוכם. "ההתיישבות חשובה אבל יש עוד דברים", ציין.