מחשבים
מחשביםצילום: iStock

בעת האחרונה הופנו למערכת שאלות של גולשים על גדרי הצניעות לפיהם פועלת נערכת ערוץ 7:

כאן המקום להציע מדרג של התמודדות עם התמונות והסרטונים באתר ובאינטרנט בכלל:

- ישנם הבוחרים שלא לגלוש כלל באינטרנט. זו גישה שאנו מכבדים אותה ומעריכים את המחזיקים בה, אך ככל הנראה היא אינה נחלת הכלל. עם זאת זו אפשרות לגיטימית לחלוטין – מי שסבור שתכני האינטרנט ואפילו התכנים של ערוץ 7 רחוקים מגישתו הרוחנית, הגיוני שיקבל החלטה לגלוש רק באתרים חינוכיים שומרי תורה כמו אתר הישיבה או לא לגלוש באינטרנט בכלל.

- לבוחרים בכל זאת להיות מחוברים לרשת האינטרנט, נזכיר כי ניתנת תמיד האפשרות להזמין בחברות הסינון השונות סינון הרמטי או מוקפד יותר על פי הדרישות האישיות של כל גולש, והדברים ידועים, מקובלים ומכובדים ולמעשה פותרים את הבעיה.

- ישנם גולשים המזהים בעיה בעיקר בצפייה בתמונות ובסרטונים שאותם מציג הערוץ. לגולשים אלה נמליץ לערוך הבחנה בין סרטונים מקוריים של כתבי השטח של הערוץ לבין סרטוני 'יוטיוב' שגם בהם אנו משתדלים לברור ולהציג רק סרטונים ראויים ובעלי תוכן מתאים, אך שם עשויות להיות תקלות שאינן לרוח של הגולשים.

כאן המקום להוסיף ולהעיר כי גם סרטונים וכתבות שטח של כתבי האתר עשויים לכלול מראה חריג שהיינו מעדיפים שלא יהיה. הדברים מתרחשים כאשר לעתים תוך כדי ראיון עם אישיות כזו או אחרת, ברקע ייתכן ועוברת אישה שלבושה אינו עומד בגדרי הצניעות המקובלים והרצויים עלינו. גם אם תרצה המערכת מאוד לא ניתן יהיה לייצר "שטח סטרילי" עבור ראיונות או דיווחי שטח מזירות פיגועים וכיוצא באלה.

- הערה הנוגעת לצפיית נשים: לא הכול יודעים ויודעות זאת, אך הלכתית אין לנשים בעיה בצפייה בנשים שאינן לבושות על פי גדרי הצניעות, ובוודאי ובוודאי אין בעיה לנשים בהאזנה לשירת נשים.

העיקרון המוביל שורות אלה הוא – הבחירה נתונה בידי הגולש עצמו. על הגולש להכיר את המדיה עימה הוא בא במגע ובמקביל להכיר את דרכי ההתנהגות שלו מולה ואיתה. זהו העיקרון היהודי של 'ובחרת בחיים', הבחירה והאחריות בידי כל אדם ואדם לפי הנהגותיו ורמתו הרוחנית.