הדר בוכריס הי"ד מובאת למנוחות

מאות בני משפחה, חברים וציבור רחב הגיעו אחר הצהריים (שני) להר המנוחות בירושלים, ללוות בדרכה האחרונה את הדר בוכריס הי"ד שנרצחה אתמול בפיגוע בצומת גוש עציון.

הרב דוד פתחי שלימד את הדר, ספד לה, "הכאב הוא עצום לאבד תלמידה וקשה עליי הפרידה. התברכת בכישורים ועזרת לחברותייך תמיד".

"הדר היקרה, כל המילים שלי הן מילים בלבד ולא מצליחות לסכם את מי שאת. נרצחת על ידי בן עוולה. העולם כולו איבד נשמה טובה ואנחנו בת ישראל", הוסיף הרב פתחי.

הרב הלל הורביץ ספד אף הוא להדר, "אנחנו רואים בך סמל אות ומופת. הגעת לגוש עציון והרי חברון ללמוד תורה ללא פחד ומורא. אנחנו אומרים למשפחה - עם ישראל אתכם".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, התייחס לשמה של הדר, "המילה הדר מופיעה בתורה במקום של שמחה. אבל היום אנחנו עומדים ומסתכלים על השלט 'הקדושה הדר'. איך יכול בן עוולה לפגוע בנשמה שכזאת. כולה נעימות".

"שוב נפגשים כאן ושוב מול מיטה", הוסיף הרב לאו, "ריבונו של עולם, זכה אותנו שהדר שכזו וחברותיה יוכלו ללכת על אדמת הקודש בלי לחשוש, בלי להסתכל אם יש מישהו שרודף אחריהן עם סכין. הצילני נא. אנחנו נפרדים בכאב מבת ישראל".

''נפרדים בכאב מבת ישראל''

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, היה גם הוא בין הסופדים, "הדר הייתה צעירה בת 21, בראשית חייה. כולנו כאבנו כשקראנו את המכתב שהשאירה בבית חב"ד בהודו. נפש אצילה ונעימה ואוהבת אדם. צעירה שאהבה את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

"אתמול הדר נרצחה בדם קר", הוסיף ברקת, "המסיתים בחוץ ובמסגדים הם שהניפו את הסכין . זוהי ארצנו ומולדתנו. ישראל שבירתה ירושלים זהו ביתנו. הטרור לא יכניע אותנו ולא יזיז אותנו מכאן. וסופו של גל הטרור להתנפץ באמונתנו בצדקת הדרך".

אילן שוחט, ראש העיר צפת בה גרה הדר, ספד לבת עירו, "השם הדר נדיר, אין תרגום לו בשפות רבות. כזאת היית, נדירה. יופיך הפנימי היה זהה לחיצוני. בכל פגישה עם הזולת השארת רצון להישאר במחיצתך".

"אהבת את ארץ ישראל, שומרון, צפת, יהודה וחברון", הוסיף. "נפלת על קידוש ה'. הימים הם ימים של התעוררות גם להנהגה וגם לעם. הדר, כשאת סמוכה ליד כסא הכבוד תהיי מליצת יושר על עם ישראל על משפחתך וחברותיך".

השר דוד אזולאי (ש"ס) ספד להדר בשם ממשלת ישראל, "כל כך הרבה אנשים באו להיפרד ממך. הדר, אהבת את עם ישראל ותורת ישראל. את מגיע לשמים עם כבוד גדול. חייך נלקחו ממך על ידי בן עוולה. גם רחל נפטרה לא רחוק ממך. כולנו כואבים והמומים מלכתך".

ד"ר אביטל לאופר, סגנית ראש העיר נתניה, סיפרה "כולנו קמנו היום עם תמונתך היפה. כל עם ישראל מצוי במשפחתך. אנחנו עם ישראל, מעולם לא היתה לנו דקה שקט. מה שהחזיק אותנו זו האמונה".

רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, נשא תפילה למיגור הטרור, "אין לי כבר כוח לומר דברים. אי אפשר לסבול את הטרור. שוב אנחנו פה בהר המנוחות מלווים פה נערה צעירה שלא הספיקה לבנות בית. ה', תן לנו כוח למגר את הטרור".

טל דביר, ששירתה עם הדר בשירות הלאומי, סיפרה על אופיה של הדר, "היה לך שילוב מנצח של עומק, אומץ, אהבה ואמונה אמתית. הערכנו אותך המון. היו בך כוחות ותעצומות נפש, עם אמונה גדולה. עפת על החיים והצבת מטרות. היו לך 21 שנים מלאות ומשמעתיות. אהבנו ונאהב אותך לנצח".

''השארת אותנו המומים וכואבים''

לאחר אנשי הציבור והחברים ספדו להדר בני המשפחה.

ראשון הסופדים מבני המשפחה היה אביה של הדר, אריה בוכריס, "חכמה, יפה ורגישה. לקחו לנו אותך, כמה רצית להספיק בחיים. השארת אותנו המומים וכואבים".

"את היית גדולה מהחיים", הוסיף האב. "איזה אישיות ואצילות. כשרונית שכמוך. הכאב עצום. אנחנו נהיה חזקים ונמשיך לאחד את המשפחה. תהיי חזקה למעלה הדרי שלי. את תהיי ממש חסרה לנו. אני מודה לכל מי שהגיע להלוויה".

סבתה של הדר, שרה, נפרדה ממנה וסיפרה על החששות, "בחרת מגוש עציון בגלל האידיאולוגיה. חששנו ואמרת לנו: 'הכל בידי בורא עולם'. היום אנחנו עומדים כאן לא מאמינים, שסבתא צריכה לקבור את נכדתה".

זוהר, אחיה של הדר, ספד לה אף הוא, "החיוך היה סימן ההיכר שלך . כל כך קשה לי לדבר עליך. זה לא נתפס . איך בן עוולה רצח אותך בדם קר. את האהבה שלי אליך אי אפשר לפרוט במילים. נוחי לך ותמיד נזכור אותך. נוחי לך. נוחי ילדה. מי ייתן ותהיי הקרבן האחרון".

נועה, אחותה של הדר, נפרדה ממנה בדברי הספד, "הדר את בתוכי ואת חיה בתוכי. אולי אתגעגע וארגיש חוסר, אני מאחלת לי להכיל אותך, את חלק ממני. אני פונה לעם ישראל, איזה זכות יש לי להיות חלק מהעם הזה, עם ישראל המדהים הזה. עם ישראל חי", הוסיפה האחות.

הלל, אחיה של הדר, סיפר, "יום לפני הפיגוע דיברנו על חמשת הקרבנות מהטרור ואני לא מאמין שאנחנו כאן".

גילי בר אור, חבר של הדר, סיפר על חלומותיה, "היו לך שני חלומות: לנסוע להודו ולהיות בשמלת כלה. חלום אחד הגשמת. לפני שבוע אמרת לי שאת חוששת מהמצב הביטחוני ואמרתי לך שיהיה בסדר. לה' היו תוכניות אחרות. תביאי לנו את המשיח, אנחנו כבר לא יכולים".