"ברוך ה' - שעשה לנו נס"

רב היישוב מגרון, הרב איתי הלוי, מספר על הנס בו ניצל מפיגוע ירי, "אני מבין שאני בתוך אירוע ירי ומתפלא כיצד איני מרגיש כל כאב".

הרב איתי הלוי , כ"ו בכסלו תשע"ו

הרכב שנורה
צילום: איציק אלטהיים

הסיפור שאספר אינו סיפורי האישי בלבד. אם היה כזה לא הייתי מפרסם אותו. זהו סיפור על אהבת ה' המופלאה לעמו ישראל. סיפור על אומה שבונה את חייה בארץ מולדתה וזוכה להשגחה אלוקית מיוחדת בדרכי גאולתה.

ומעשה שהיה כך היה:

ביום חמישי בערב הוזמנתי למסיבת סיום חמישה חומשי תורה של ילדי כיתה ו' בבית הספר בפסגות. לאחר שנסתיימה סעודת המצווה יצאתי מפסגות לכיוון מגרון כשאני לבדי ברכב. השעה היתה 20:00 ויצאתי מפסגות על מנת להגיע לשיעור דף יומי במגרון בשעה 20:15.

כשהגעתי למורד הכביש לפני העיקול, החד שליד בריכות המים, שמתי לב שאני לבדי על הכביש ללא רכב נוסף מלפני או מאחרי. המשכתי ליסוע ועברתי את העיקול. לאחר העיקול, היכן שהמבתרים הגבוהים שמעל הציר מסתיימים וישנו מטע עצים בצד ימין, שכבו שני מחבלים בסמוך לכביש, במרחק 2-3 מטרים.

ברגע שחלפתי על פניהם הם התרוממו והחלו להמטיר אש משני כלי נשק לעבר הרכב שלי. היות והטווח היה קרוב מאוד הירי היה מדוייק ומכוון לשמשה הקדמית ולחלון הימני הקדמי של הרכב. הכדורים הראשונים חלפו בתוך הרכב מצד ימין לצד שמאל מול הפנים שלי, במרווח שביני לבין השמשה הקדמית, וניפצו את החלון השמאלי שלידי.

כנראה שאחד מהכדורים פגע גם במראה הקדמית שמעל הנהג והעיף ממנה רסיסים לכל עבר. באופן פלאי מערכות הרכב לא ניזוקו והרכב המשיך בנסיעה, כאשר כל העת המחבלים ממשיכים לירות לכיוון חלונות הרכב גם כשהם כבר מעט מאחוריו.

לאחר שהרכב עבר את המחבלים הם רצו מהר למרכז הכביש והמשיכו לירות ברכב דרך החלון האחורי (ישנו חור כניסה של כדור בחלון האחורי וחור יציאה של כדור בקצה העליון של השמשה הקדמית).

במשך כל זמן היריות אני מבין שאני בתוך אירוע ירי מתמשך ורק מתפלא כיצד איני מרגיש כל כאב או פגיעה. עם שוך היריות אני מאיץ את הרכב כדי לצאת כמה שיותר מהר מזירת האירוע.

ברגע שיצאתי מטווח האש של המחבלים התקשרתי תוך כדי נסיעה ל'מוקד בנימין' כדי לדווח על האירוע, הן על מנת שיחסמו את הכביש ולא יאפשרו לרכבים נוספים להיכנס לזירת הירי, והן כדי שיתחילו במרדף אחרי המחבלים.

המשכתי ליסוע עד לשער היישוב מגרון, לשם הגיעו אנשים ממחלקת הבטחון של המועצה, המשטרה והשב"כ ותחקרו אותי על האירוע. בדקנו את הרכב ומצאנו כעשרה חורי כניסה של קליעים, רובם סביב החלון הקדמי הימני של הרכב. נסעתי עם הכוחות חזרה למקום הירי לצורך שיחזור האירוע. במקום נמצאו מעל עשרים קליעים של רובה 'קלצ'ניקוב' ושל אקדח. חלק מהתרמילים נמצאו ממש במרכז הכביש (כנראה שאלו התרמילים של הקליעים שנורו מאחורי הרכב לאחר שהוא עבר).

אני, ברוך ה', יצאתי ללא כל פגע או שריטה.

ברוך ה' אלוקי ישראל שעשה לנו נס במקום הזה!

'אילו פינו מלא שירה כים, ולשוננו רינה כהמון גליו, ושפתותינו שבח כמרחבי רקיע, ועינינו מאירות כשמש וכירח, וידינו פרושות כנשרי שמים, ורגלינו קלות כאילות, אין אנחנו מספיקים להודות לך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו על אחת מאלף אלפי אלפים וריבי רבבות פעמים הטובות, ניסים ונפלאות שעשית עם אבותינו ועמנו'.

כן יוסיף ויראנו ה' נפלאות כבימים ההם - בזמן הזה.