משפחות שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש-עציון, נפגשו היום (ה') עם שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, ושמעו ממנו על ציון יום האחדות גם השנה במערכת החינוך שיערך בא' סיון, 7.6.16.

במסגרת יום האחדות יציינו למעלה מ-500,000 תלמידים מכיתות ז'-י' את יום זה, אשר יכלול ערכות למידה בנושא קידום האחדות, ערבות הדדית וקבלת האחר וכן יתקיימו דיונים והרצאות בנושא יחד עם מפגש בתי ספר השונים.

בשיאו של יום האחדות יחולק "פרס ירושלים לאחדות ישראל" שהינו יוזמה משותפת של משפחות שלושת הנערים החטופים יחד עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וארגון "גשר".

ביום זה מתוכננות פעילויות בפריסה כלל ארצית ובקרב מגזרים שונים, וכן יום זה יצוין גם קהילות היהודיות בתפוצות. לצד הפעילויות, יתקיים כנס מובילי דעת קהל בנושא אחדות העם, אשר בו מנסים המשתתפים לענות על שאלת מיקום האחדות בחברה הישראלית.

"ממשיכים את הביחד, מחזקים את הערבות ההדדית", אמרה אמו של גיל-עד הי''ד, בת גלים שער. "כי למרות השוני, יש לנו מכנה משותף שמחבר את כולנו. יום האחדות מבטא שיאו של תהליך משמעותי שהחברה הישראלית עוברת מאז רצח הבנים, וזו האחריות של כולנו להמשיך ולחזק את האכפתיות שלנו האחד מהשני".

אילן גאל-דור, מנכ"ל ארגון גשר, אמר כי "משרד החינוך והעומד בראשו שמו את ערכי הכבוד-ההדדי והאחדות גבוה בסולם הערכים, וביחד עם 'גשר' נפעל בכל דרך לעשות כאן חברה טובה יותר. יום האחדות עם ההשראה של שלוש המשפחות, ניר ברקת ואנשי 'גשר' בשטח יפעלו בכל מוסדות החינוך והחברה בישראל לקדם ערכים אלו".