בנט בשיעור מתמטיקה
בנט בשיעור מתמטיקהצילום: ששון תירם

כלל האוניברסיטאות בישראל -  בן גוריון, תל-אביב, בר-אילן, העברית, אריאל, חיפה והטכניון, הודיעו על כוונתן להעלות את הבונוס ל-5 יחידות לימוד במתמטיקה ל-35 נקודות.

המשמעות היא שתלמידי תיכון שילמדו 5 יחידות לימוד במתמטיקה ויתקבלו ללימודים במוסדות אלו, ייהנו מבונוס מוגדל. לדוגמה: תלמידים שיקבלו במבחן הבגרות ציון 70, הציון הסופי שלהם יהיה 105.

בכך, למעשה, האוניברסיטאות מעצימות את המהלך שהוביל שר החינוך נפתלי בנט לפני כשלושה חודשים להגדלת הבונוס עבור מסלול 5 יחידות לימוד. במסגרת כך נקבע כי הבונוס ב-4 יח"ל לא ישתנה, והוא נותר 12.5 נקודות.

היוזמה להגדלת הבונוסים לבגרות נועדה כדי ליצור פער ניכר בין הבונוס למסלול של 4 יח"ל לבין הבונוס שניתן למסלול של 5 יח"ל, ובכך לתמרץ תלמידים להתמיד בלימודים מוגברים ולא לנשור מ-5 יח"ל.

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר כי "כולם מתגייסים למהפכת המתמטיקה. שמחתי לגלות שתוך זמן קצר, כל האוניברסיטאות בישראל אימצו את בקשתי להעלאת הבונוס לתלמידי 5 יח"ל מתמטיקה מ-25 ל-35 נקודות. זו התגייסות חסרת תקדים למען תלמידי ישראל ולמען חיזוק לימודי המתמטיקה.

''אני קורא לתלמידים שמתלבטים בין ארבע יחידות לחמש – עשו את המאמץ. נמשיך לחזק את מערך התמריצים מכל הכיוונים: לתלמידים, למורים, למנהלים ולהורים", הוסיף.