נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יושב ראש הבית היהודי נפתלי בנט קרא הבוקר (שלישי) לפעול ביד קשה נגד מבצעי פיגוע ההצתה בדומא.

"מה שאנחנו רואים פה זה טרור", אמר בנט לגלי צה"ל, "יש פה כמה עשרות אנשים שמטרתם זה בכלל לא רצח, אלא האמצעי לקעקוע יסודות המדינה, אלה אנשים שלא מכירים במדינת ישראל כמדינה לגיטימית וממש מנסים לחולל מלחמת גוג ומגוג".

"אנחנו צריכים להפעיל את היד הקשה ביותר נגד אותם אנשים כדי לתפוס את רוצחי דומא, ועוד יותר חשוב - כדי למנוע את הדומא הבא", הבהיר השר, "כי אם לא נפעל תהיה דומא נוספת".

בנט הבהיר כי הקבינט המדיני-ביטחוני מגבה את פעולות שירות הביטחון הכללי, "יש יסוד סביר להניח שהאנשים האלה מסוכנים לישראל ולחברה הישראלית ומתכוונים לחולל עוד פעולה שכזו", אמר שר החינוך.

"אני מקבל את המידע שלי כחבר קבינט, וזה המידע שאנחנו מקבלים מהגורמים", הוא הוסיף בנושא, "צריך להבין שהאנשים האלה רוצים להפריד בין הארץ לבין המדינה, הם רוצים לייצר מעין אנרכיה או דבר דומה ולמוטט עלינו את המדינה של עצמנו. פשוט צריך להגיע לרוצחים בהקדם האפשרי ולטפל בדבר הזה".

בנט נשאל על פנייתה של שרת המשפטים לבדוק את הטענות נגד השב"כ. "אני כשר בקבינט, ואיילת כשרת המשפטים, תפקידנו הוא גם לבקר את מערכות הביטחון ולוודא שדברים נעשים כסדרם", הוא אמר.

"נכנסתי לעובי הקורה בעניין הזה כי שמעתי המון המון דברים, ואני יכול להודיע שכל הפעולות שנמצאות והן בהחלט פעולות יוצאות דופן לאור המצב יוצא הדופן. הן כולן בבקרה ובפיקוח משפטי צמוד, במטרה למנוע את הפיגוע הבא. אנחנו יודעים לסמוך על השב"כ במקרים אחרים של טרור, השב"כ הוא מי שמגן עלינו ביום יום בפני מאות ואלפי פיגועים מהפלסטינים, אנחנו צריכים לסמוך על אותו שב"כ גם בפעולה הזו".