נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

למרות הזעם בשמאל אישר שר החינוך את ספר האזרחות החדש, שגובש בין היתר על ידי יו"ר ועדת המקצוע שמינה, ד"ר אסף מלאך.

במשרד החינוך מדגישים: "תוכנית הלימודים באזרחות, זה עשרות שנים, עוסקת במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: ערכים, עקרונות, זכויות אדם ומשטר במדינת ישראל. המדיניות הזו נשמרה גם לאחר העדכון בתוכנית הלימודים.

תוכנית הלימודים באזרחות, ובכלל זה הספר המחודש, נועדו כדי לעורר דיון מעמיק ומשמעותי בכיתות הלימוד, ולהעניק קרקע פוריה עבור מגוון הדעות בסוגיות אקטואליות שונות. תוכנית זו מאפשרת לתלמידים הזדמנות לגבש את עמדתם האישית, תוך הכרת המחלוקות והמצב הנוהג בחברה הישראלית".

ספר האזרחות "להיות אזרחים בישראל" עודכן בפעם האחרונה בשנת 2000. מאז, חלו תמורות בחברה הישראלית, שבאו לידי ביטוי בעדכון תוכנית הלימודים - בשנת 2011. בהתאם לכך, לפני כארבע שנים החל משרד החינוך בתהליך ממושך, ארוך ומקצועי, לעדכון ספר הלימוד. הליך זה כלל עיון, קריאה והערות של אקדמאיים ומומחים בתחום מדעי המדינה והמשפט, בעלי גישות אקדמיות מגוונות. בהליך מדויק ומעמיק, התייחס צוות הכתיבה למאות הערות שהתקבלו במהלך הדרך.

עוד לפני פרסום האישור הסופי כתבה ח"כ זהבה גלאון פוסט זועם בנושא בדף הפייסבוק שלה, "הספר החדש מוחק את זהותה הדמוקרטית של המדינה ומשעבד אותה לחלוטין לזהות היהודית".

גלאון סיפרה כי בדיון שנערך בנושא בוועדת החינוך, "דרשתי שהכנסת תעצור לאלתר את פרסומו של הספר עד שתוקם ועדה חדשה שתבחן אותו, ולא תהיה מורכבת רק מהחברים של נפתלי בנט".

"חברות וחברים, אנחנו תחת מתקפה. קמפיין השתולים של אם תרצו וההסתה המפחידה שמובילה הממשלה נגד ארגוני זכויות האדם, הן רק חזית אחת. חזית נוספת, שקטה ומסוכנת הרבה יותר, היא ההשחתה הערכית של מערכת החינוך והכרזת המלחמה על כל מה שאנחנו מאמינים בו – פלורליזם, חילוניות, שוויון זכויות לכל אזרחי ישראל, חופש הדת וחופש המצפון", הוסיפה גלאון.