ככל הנראה הצליח מחבל לחדור את מעגלי האבטחה של האוניברסיטה העברית בירושלים בעזרת סיוע מפנים - סטודנט או עובד בקמפוס ולהניח מטען חבלה גדול בתוך הקפיטריה הממוקמת בבניין \'פרנק סינטרה\'. זאת ההערכה הרווחת כעת בין חוקרי המשטרה החוקרים את הפיגוע בו נרצחו 7 ונפצעו יותר מ -80 אנשים בהם 9 פצועים קשה. סמוך לשעה 14:00 התפוצץ מטען החבלה בתוך הקפיטריה בעת שזו המתה מאנשים אשר באו לסעוד את ארוחת הצהריים.

התפוצצות המטען בחלל סגור גרמה למספר גבוה מאד של נפגעים ישירות מן הפיגוע. כוחות ההצלה אשר הגיעו למקום התקשו לפנות את הפצועים במהירות הנחוצה וזאת עקב כביש הגישה הצר המקיף את האונברסיטה. הפצועים פונו לבתי החולים השונים בעיר כאשר הפצועים קשה פונו לבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים. כוחות הבטחון אשר הגיעו למקום פתחו בסריקות אחר מטענים נוספים אשר הונחו בכדי לפגוע בכוחות ההצלה.

כתוצאה מן הפיצוץ, התנפצו זגוגיות הקפיטריה ורסיסים עפו למרחק רב. בזירת התופת ניתן היה לראות תחבושות ספוגות בדם, פריטי לבוש, נעליים מיותמות וחלקי משקפיים, השייכים לנפגעי הפיגוע. בתוך הקפיטריה נגרם נזק רב; שולחנות הפוכים, כיסאות מפורקים הוטלו על הקרקע באנדרלמוסיה מוחלטת בעוד חבלני המשטרה מפלסים דרכם דרך השברים וההרס, שנגרם למקום, כדי לעמוד על טיב חומר הנפץ ודרך הפעלת המטען.

למקום הגיעו גם צוותי הרווחה של עיריית ירושלים כדי לסייע לעדי הראייה ולנפגעי ההלם שהיו במקום. מהמכון הפתולוגי באבו כביר נמסר כי רוב ההרוגים הם אזרחים זרים ולכן מלאכת הזיהוי תארך זמן רב מהרגיל.

בתחילה לא היה ברור אם מדובר במחבל מתאבד, אך לאחר שחבלני מחוז ירושלים אספו נתונים בזירת האירוע, גברה ההערכה, שמדובר במטען נפץ רב עוצמה שהוטמן מבעוד מועד במקום. לכתבת עתי\"ם נמסר, כי באוניברסיטה עובדים ערבים רבים. וכךגם בקפיטרית פרנק סינטרה, עובדי המטבח הם ערבים. חוקרי משטרת ירושלים עיכבו לחקירה מספר עובדים, כדי לבדוק אם הם מעורבים באירוע.

סגן מפקד מחוז ירושלים תנ\"צ אילן פרנקו אמר, כי לא היתה התרעה ספציפית על פיגוע צפוי בקמפוס האוניברסיטה, אך הוסיף כי התקבלו התרעות כלליות במשטרה על פיגועים צפויים בירושלים.

עדי ראיה סיפרו כי שמעו \"בום\" אדיר אשר חשבוהו בטעות ל\"בום\" על קולי אך מהר מאד הבינו כי מדובר בפיגוע. יוסי חלפון תושב נוקדים תיאר את רגעי הפיצוץ: \"פתאום הכל נהיה שחור, הרגשתי בתוך בלון גז, היה חום אדיר והכל עף, ברחתי כמו עכבר החוצה\". חלפון, אחד מ-14 הפצועים שהובהלו לבית החולים שערי צדק, סיפר כי עבד באוניברסיטה העברית בשיפוצים והלך לאכול עם חבר בקפטריה. למזלו, הוא ישב בחלק הפנימי של הקפטריה, צמוד לקיר, ולדבריו זה מה שהציל אותו. חלפון לא ראה אף אדם חשוד כשארע הפיצוץ.

בהודעה טלפונית נטל ארגון החמאס אחריות על מעשה הטבח.

מספרי החירום:
הדסה הר הצופים: 1255121
הדסה עין כרם: 1255122
ביקור חולים: 1255123
שערי צדק: 1255131


בהודעה טלפונית הודה ארגון החמאס בביצוע פיגוע זה.