איילת שקד
איילת שקדצילום: הדס פרוש, פלאש 90
שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) תקפה במליאת הכנסת את ארגוני השמאל הקיצוני על רקע התחקיר ב"עובדה" וחשיפת מקצת מפעולותיהם.

בפתח דבריה פנתה שקד לפעילי "שוברים שתיקה", "רבנים למען זכויות אדם", "בצלם" ו- "תעאיוש", שחבריהם ואנשים הפועלים בשמם היו מעורבים במעשים החמורים שנקלטו בעדשת המצלמה ופורסמו בתחקיר הטלוויזיוני.

''אתם מאשימים חיילים שקושרים פלאנלית על עיני מי שנעצר כחשוד בטרור ובמקביל אתם עוצמים עיניים ומגבים חשוד בסיוע להריגת אדם חף מפשע. כמו גמל שלא מצליח להבחין בדבשת הבולטת שעל גבו, גם אתם לא מצליחים לראות את החטוטרת המוסרית שצמחה לכם ושכולם מסביבכם מבחינים בה מיד", אמרה שקד. 

לדבריה, מרוב הכרזות תלושות על מעשים שמזכירים "תקופות אפילות בהיסטוריה", השמאל הקיצוני לא מצליח לזהות את האפילה שהשתלטה עליו, ''את ליקוי המאורות שאתם נמצאים בו כיום, את מכת החושך המוסרי שנפלה עליכם''.

''עלה על דעתכם לבדוק לאיזה ארגונים מקבילים בעולם הפכתם להיות דומים?", שאלה. ''ומה זה אומר עליכם שאתם משתפים פעולה עם הביטחון המסכל הפלסטיני? והאם תמיד הכרתם את המילים: 'גזנגה' ו-'זובור' שהפעילים שלכם עושים בהן שימוש לאחרונה, או שאולי אלה החידושים האחרונים בלקסיקון השלם לזכויות אדם?''. 

על ארגון "בצלם" אמרה שרת המשפטים כי ''בשם הארגון שלכם אתם נושאים לשווא את צלמו של אלוהים. אתם מבקשים לעשות בצלם הזה שימוש פוליטי, אבל אתם פשוט לא מצליחים לגנות פעיל שלכם שנחשד בסיוע לפגיעה באדם חף מפשע שנברא בצלם.

''ולמה? במה חטא אותו פלסטיני? האם סחר קרקעות עם יהודים לא מאפשר לכם להגדיר את מי שמולכם כאדם? עד כדי כך אתם מלאי שנאה? עד כדי כך הפוליטיקה שלכם מעבירה אתכם על דעתכם?''.

על ארגון 'בצלם': אתם נושאים לשווא את צלמו של אלוהים. לא מצליחים לגנות פעיל שלכם שנחשד בסיוע לפגיעה באדם חף מפשע שנברא בצלם
באשר לארגון "רבנים למען זכויות אדם" שאלה שקד ''האם את איסור 'לא תרצח' שבעשרת הדברות כבר למדתם? או שאולי זו סוגיה הלכתית שאתם עוד מתלבטים לגביה? אני בוודאי לא צריכה לספר לכם שכשקין רצח את אחיו, איש בעולם לא דיבר. ובכל זאת העולם כולו רעש כי דמו של הבל צעק מן האדמה. 

''עולם ששותק ועובר לסדר היום על מעשה רצח הוא עולם לא אנושי. ארגון שהעומד בראשו מגיע לתמוך בבית המשפט במי שחשוד בסיוע להריגה וקשירת קשר לביצוע רצח הוא ארגון שבשום צורה שהיא לא יכול להגדיר את עצמו - לא כארגון רבנים ולא כארגון שדואג לזכויות אדם''.

שקד פנתה גם לאנשי ארגון "שוברים שתיקה", ''אולי תשברו קצת את השתיקה שלכם בפרשייה המביכה הזו? מה קרה? שברתם את השתיקה כל כך הרבה פעמים נגד מדינת ישראל ונגד חיילי צה"ל הגיבורים שכבר לא נשארו לכם מילים כדי לעשות בהן שימוש כשבאמת צריך? בדיוק פה השתתקתם? עד כדי כך קשה לכם לגנות ניסיון רצח? 

''ואולי בכלל השתיקה זו היא בגלל שאת אוצר המילים העשיר שלכם אתם משקיעים גם ברגע הזה כדי לשכנע עוד גורם בחו"ל להחרים את ישראל? אני רוצה לומר כמה מזעזע בשבילי לשמוע אדם שהיה מנכ"ל משרד החוץ הישראלי שפועל בשירות ה-BDS ומלמד אנשים צעירים כמה חשוב להחרים את ישראל בחול וכמה חשוב להפעיל את הלחץ''.

על ארגון "תעאיוש" אמרה שקד, ''משמעות השם שלכם בערבית היא 'דו קיום' ואתם מגדירים את עצמכם כ'התארגנות של ערבים ויהודים הפועלים לנתץ את חומות הגזענות וההפרדה מתוך שותפות ערבית-יהודית אמיתית'. זו חייבת להיות בדיחה.

''הארגון שהעומד בראשו הסגיר פלסטינים למותם מדבר על 'שותפות אמיתית'. אחרי הכל מהי שותפות אמיתית אם לא הקשר העז שנוצר בין מענה למעונה. ההתארגנות החביבה הזו שלכם שמבקשת לקדם את מטרותיה לטענתכם 'באמצעות פעולות סולידריות יומיומיות, ישירות ובלתי-אלימות' מוציאה שם רע לסולידריות''.

לדברי שקד ההשלכות בטווח הקצר של תחקיר ''עובדה'' ברורות לחלוטין. ''חקירה נפתחה נגד המעורבים במעשים ואני קוראת לכולנו להיאזר בסבלנות עד לסופה. חלק מהחומרים שמהווים בסיס לחקירה שודרו במסגרת הכתבה וחלקם ממשיכים ונחשפים בימים האחרונות. אין לי ספק שרשויות החקירה והאכיפה יעשו פה עבודה טובה''.

היא הזכירה גם את חוק העמותות שהיא מקדמת, ''בטווח הרחוק יותר אני מאמינה שככל שתיווצר יותר שקיפות בתחום הזה כך ייטב לכולנו. ראינו מה חשיפה אחת קטנה עושה לשיח הציבורי בישראל ואין לי שום ספק ששקיפות מוגברת וקבועה במנגנון מוצלח ולאורך זמן, כפי שאקדם במסגרת חוק השקיפות, תצליח לייצר שיח בריא יותר של החברה בישראל".