המתיישבים החדשים
המתיישבים החדשיםצילום: עמותת הרחיבי מקום אהלך

שרים וחברי כנסת מהמחנה הלאומי מברכים הערב (חמישי) על כניסתם של כ-200 יהודים לשני בניינים בחברון שנרכשו מערבים בכסף מלא. 

הבניינים שנקראים "בית רחל" ו"בית לאה" נמצאים בין שכונת אברהם אבינו למערת המכפלה.

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) אמר ״אני מגבה את הכניסה לבתים אשר נרכשו על ידי התושבים ומברך אותם על הפעולה החשובה של הרחבת וחיזוק ההתיישבות היהודית בעיר חברון.

"עלינו לסייע בידם של הדיירים למימוש זכותם במקום ולוודא כי הרכישה, אשר בוצעה על פי חוק, תצא אל הפועל במלואה". לוין הדגיש כי ''מאז ומתמיד התיישבות בכל חלקי ארץ ישראל הייתה התשובה היחידה והניצחת לטרור הפלסטיני, ועלינו לפעול להרחבתה ולחיזוקה היום יותר מתמיד''.

שר הקליטה וירושלים זאב אלקין (הליכוד) הדגיש בדבריו כי הבתים נרכשו מערבים על ידי יהודים בכסף מלא. "אני מברך את מתיישבי חברון על פעילות נחושה למען הרחבת הנוכחות היהודית בעיר האבות. הבתים שאליהם נכנסו המתיישבים נקנו בכסף מלא כדת וכדין".

אלקין קרא לשר הביטחון יעלון לעזור ככל יכולתו למתיישבים ולא להיכנע מול הלחצים של הפורעים הפלסטינים, כלשונו. "התשובה הנכונה לטרור הרצחני הפלסטיני לאורך כל ההיסטוריה הציונית היא הרחבת ההתיישבות".

שר התחבורה והמודיעין השר ישראל כץ מסר "אני מברך על רכש הבתים בחברון שנעשה כדת וכדין ומחזק את אחיזתנו בעיר האבות". שר התשתיות יובל שטייניץ ברך "יישר כח גדול למתיישבים על המעשה הציוני הגדול. כולי תקווה כי אכן נזכה כולנו לחגוג כדת וכדין את גאולת הארץ בכלל וחברון בפרט".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) ברך גם הוא את מתיישבי חברון על פעילותם הנחושה. "זאת היא זכותו ההיסטורית של העם היהודי בארצו, אני מזכיר לכולם את דברי שמעון החשמונאי 'לא ארץ נכריה לקחנו, ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו'. מול אומות העולם אנחנו אומרים – זאת ארצנו שניתנה לנו לפני כ-4,000 שנה, שבנו אליה כדי לא לעזוב אותה לעולם".

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) הזכיר כי ''אברהם אבינו קנה אדמה בחברון לפני יותר מ-3,000 שנה ומעתה ועד עולם אומרים חז"ל שהגוים לא יכולים להגיד שחברון גזולה מהם. אני מחזק את אחינו היהודים שקנו בתים חדשים בחברון ובעזרת ה' זה יהיה פתח לצמיחה חדשה ובנייה בכל הארץ".

ח״כ נאוה בוקר (הליכוד) שלחה את ברכתה למתיישבים בחברון. "ההתיישבות היא התשובה לטרור וללחץ של הפלסטינים. אני מקווה שכוחות הביטחון יאפשרו להם בקרוב גישה חופשית לבתיהם", הדגישה.

ח״כ מיקי זוהר (הליכוד) קרא לשר הביטחון יעלון לאפשר גישה חופשית אל הבתים בהתאם לנדרש על פי חוק. ''ארץ ישראל כולה שלנו ואין לנו ממי לחשוש אלא להיות גאים ביישובה ופיתוחה בכל חלקי הארץ בכלל ובחברון בפרט".

ראש מועצת קרית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, אמר "אנו גואלים שני בניינים נוספים בחברון ומצטרפים לשרשרת ארוכה של גואלי אדמות בארץ ישראל שקנו בכסף מלא בתים ואדמות החל מאברהם אבינו דרך אוסישקין ורופין, מונטיפיורי ועוד.

"בראשית השבוע נרצחה דפנה מאיר הי"ד שהתווספה ליהודים רבים שדמם ספוג בארץ ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל לזקוף את קומתו של העם היהודי בארץ ולעזור לנו להגן על חיי המוכר מארגונים ערבים וארגוני 'זכויות אדם' למיניהם".