עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאלצילום: ערוץ 7

מסמכים ראשונים שנחשפו היום (חמישי) מתיק חקירת הרצח בכפר דומא מציגים את עדויות החשודים והעינויים שעברו במהלך החקירות בשירות הביטחון הכללי.

החומר נחשף מעיון בתרשומת של עו"ד ליאנה מגד ממחלקת יעוץ וחקיקה בפרקליטות מחוז המרכז שהתלוותה לביקור שערך במתקני השב"כ המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי. השניים ביקרו את העצורים בנוכחות אנשי שב"כ ונמסרו להם בזמן אמת פרטים קשים על אופי החקירות. 

כך לדוגמה, אחד הקטינים סיפר לנזרי מול עיניהם הבוחנות של אנשי השב"כ כי הוא עונה והרגיש כאבי תופת. בתרשומת שערכה עורכת הדין מגד היא כותבת, "בעטו בו בתוך החקירות, הרימו את ראשו אחורה ורק לאחר שהתלונן לשופט זה הפסיק".

עוד סיפר הקטין למגד כי חוקרי השב"כ מתעללים בו באמצעות "הרמת ידיים אחורה תשעים מעלות, הרגיש שריפה נפל לרצפה", ורק אז שחרורו החוקרים את ידו מהאזיקים בהם היה כבול. הצעיר המשיך לתאר בפני הפרקליטים כי בעת שעיניו היו מכוסות הוכה בסטירות שגרמו לו להפסקת השמיעה באופן זמני. עוד נאמר כי חוקרי השב"כ ביצעו לחיצות בצלעותיו וגרמו לכאב עז. 

צעיר נוסף תיאר כי "טולטל במהלך החקירה, מרימים אותו מהחולצה, ראש אחורה ומנענעים". עוד סיפר כי נאזק במשך ימים רבים ונקטו נגדו פעולות שגרמו לו לכאב רב. 

הנאשם ברצח, פעיל הימין הקיצוני עמירם בן אוליאל סיפר כי טרם הודאתו, הוא הושכב אחורה ונעשה ממנו גשר למשך דקות ארוכות. בן אוליאל סיפר כי הודה רק כדי שיעזבו אותו לנפשו ויחדלו מהעינויים. 

עו"ד איתמר בן גביר המייצג שני נאשמים בפרשה אומר כי "אנשי הפרקליטות לא נהגו ביושר כאשר הסתירו מהפוליטיקאים ומבית המשפט את הטענות הקשות ששמעו בזמן אמת והוסיפו חטא על פשע כאשר לא עצרו את החקירות גם לאחר שנחשף בהם שחוקרי השב"כ נוהגים משל היינו בארגנטינה. 

''מצופה היה מבכיר כמו רז נזרי לפעול נגד העוולות אליהן נחשף אך לצערי הוא החליט לשתוק, ופגע לא רק בצעירים אלא גם במנדט הנרחב שניתן לו כמשנה ליועץ המשפטי האמון על זכויות אזרח. אם בארזים נפלה שלהבת ונזרי שותק, מה נצפה מאחרוני החוקרים בשב"כ שכיסחו את הצורה ללקוחות שלנו". 

עו"ד דוד הלוי המייצג בתיק מטעם ארגון חוננו אומר כי "במהלך כל החקירות שהתקיימו בפרשה זו חזרנו וטענו פעם אחר פעם כי מרשנו עונו במהלך חקירותיהם ע"י חוקרי השב"כ. עינויים אלו כללו מניעת שינה, מניעת מזון, הפעלת לחצים נפשיים חמורים לרבות אלימות פיזית קשה על מרשנו כאשר התכלית היחידה של מעשים אלו הייתה לייצר הודאות ובפועל מה שהושג הן הודאות שווא.

"לטענות אלו אין זכר בחומרי החקירה שהועברו לידנו וכפי הנראה 'הולבנו' או עברו סינון קפדני ע"י גורמי השב"כ. דווקא אותם תרשומות שנערכו בידי גורמים שניסו להמעיט מחומרתם של המעשים החמורים הללו ולתת להם גושפנקא משפטית מצביעים כי מדובר בטענות אמת שהושמעו מיד כבר בשלב החקירה ובסמוך לביצוע העינויים הן בביהמ"ש והן בפני אותם גורמים"

עו"ד הלוי מוסיף, ''התרשומות הללו הן בבחינת קצה הקרחון בלבד שכן נערכו ע"י גורמים בעלי אינטרס ורצון להשתיק את טענותינו".