ניר ברקת: הרצוג רוצה לפורר את ירושלים

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, פתח הבוקר (שלישי) את יומו השני של כנס ירושלים ה-13, תקף את תוכנית המדינית של יצחק הרצוג וסיפר על עלייה במספר התלמידים בחינוך הדתי-לאומי בבירה.

"אנחנו חווים היפוך במגמת הדמוגרפיה השלילית. זה כבר ארבע שנים ברציפות שאנחנו רואים עלייה במספר התלמידים בחינוך הדתי והדתי לאומי", אמר ברקת ודיווח כי העירייה מובילה תהליך של התחדשות עירונית מואץ בשכונות הוותיקות. "הצלחנו להפוך לשיאנית התחלות הבנייה בישראל למרות הקשיים שהוצבו בדרכנו".

ברקת תקף את תכניתו המדינית של יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ולפיה יש לוותר על השכונות הערביות של ירושלים ולהעניק לרשות הפלסטינית את השליטה בהן. לדברי ברקת, תכנית הרצוג "מבקשת לפורר את ירושלים, לחתוך בלבה של ירושלים ולהקים עוד ועוד גדרות בתוכה.

''ההצעות של הרצוג ורמון הן משחק מחבואים, כאילו שאם לא נראה את הבעיה היא תיעלם", אמר ראש העיר ירושלים. 

ברקת התייחס לגל הטרור הערבי שפוקד במיוחד את בירת ישראל. "כמעט כל אירוע טרור בירושלים נסגר בתוך פחות משישים שניות. ביקשתי מיד אחרי הפיגוע הכפול בארמון הנציב וברחוב מלכי ישראל להציב סגרים וכתרים על הכפרים והשכונות מהן יצאו אירועי טרור. הבקשה שלי אושרה מיידית ובוצעה.

''המסר שעובר הוא שככל שהאחריות של מנהיגי אותן שכונות תגדל, התנאים שלהם ישתפרו. נכון להיום נשאר רק כתר אחד בג'בל מוכבר. הארכנו את יום הלימודים בשכונות במזרח העיר כדי שהילדים לא יצטרפו למעשי הטרור", סיפר. 

ברקת גילה כי העירייה סיימה בימים אלה לתת שמות ליותר מאלף רחובות בירושלים המזרחית. ''בנינו 500 כיתות באותן שכונות והכל במטרה להביא לשינוי. יותר ויותר תושבים במזרח העיר מבינים שכדאי להם לשתף פעולה עם החברה היהודית ורואים את זה אפילו באחוז הניגשים לבגרות של הרשות אל מול האחוז ההולך וגדל של הניגשים לבחינות הבגרות הישראלית".