מצפה ישי
מצפה ישיצילום: אמציה האיתן

מחבלת חדרה הבוקר (רביעי) לישוב קדומים שבשומרון וניסתה להיכנס לביתם של ישורון ודקלה גביש.

ישורון ניצל לפני 14 שנים מאסון שפקד את בני משפחתו כשמחבל רצח באלון מורה את אמו רחל, אביו דוד וסבו יצחק ואחיו אברהם הי"ד. 

משפחת גביש חגגה היום ברית מילה לבנה של לאה, אחותו של ישורון, שגם היא מתגוררת בקדומים. המשפחה המורחבת התכנסה כדי לחגוג את השמחה, ולאחר הברית כשדקלה חזרה לביתה שבשכונת מצפה ישי, התקרבה אליה המחבלת ועקבה אחריה עד לפתח הבית.

דקלה הזעיקה את בעלה שמיהר למקום, שלף את אקדחו וריתק את המחבלת. בנס המחבלת שנחשפה על ידי מוקד הביטחון כמה דקות קודם לכן, כבר הייתה במעקב וסגן הרבש"ץ הגיע למקום וניטרל אותה.

ראש מועצת קדומים חננאל דורני אומר לערוץ 7 שמדובר בנס, "הערנות של כוחות הביטחון בקדומים מנעה אסון כבד. המוקד זיהה את הערבייה שעולה מהכביש לכיוון שכונת מצפה ישי. סגן הרבש"ץ הצליח לנטרל את המחבלת על מפתן ביתה של משפחת גביש. כל זה קורה בדיוק ביום בו הם חוגגים ברית מילה".

לדבריו מדובר בצירוף מקרים שיכול היה להסתיים באסון, "משפחת גביש מוכרת לכולנו מהאירוע הקשה ערב חומת מגן בחדירה לאלון מורה, שם נרצח הסבא, ההורים והאח הגדול של ישורון, זה באמת נס גדול".

דורני קורא לממשלה להחליף דיסקט ולהילחם בטרור בנחישות, "יש לי תחושה קשה מאוד שאנחנו עשויים להתרגל למצב הנורא הזה, שהופך להיות שגרת חיים של טרור שמשתולל ברחובות ישראל.

''מערכת הביטחון והמערכת המדינית צריכים לצאת מהקיבעון ולפעול בצורה יותר תקיפה כנגד הטרור וגם אם זה טרור של יחידים בלי התרעות, אז אם אין התרעות, שיגרמו להם לא לצאת, לגרש משפחות ולהפסיק לתת אישורים למסיק או לביקורים. אם אין התרעות - שהם יישארו בבתים".