טקס חילופי מפקד עוצבת "עידן"
טקס חילופי מפקד עוצבת "עידן"צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף אבי גיל מונה היום (רביעי) למפקד עוצבת "עידן". טקס חילופי המפקדים נערך בבסיס מפקדת האוגדה בנחשונים, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה.

גיל החליף בתפקידו את תת-אלוף אורן אבמן, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה אמר בטקס, "האוגדה נדרשת למוכנות לפעולה בכל גזרה ובכל נקודת זמן, ומאגדת בתוכה יחידות רבות ומגוונות, סדיר ומילואים כאחד. אין עוררין על תרומתה לביטחון מדינת ישראל ביום פקודה".

הוא פנה לשני המפקדים ואמר, "אורן, בפיקודך על האוגדה הרבית ליזום ולהניע מהלכים ובכך הובלת לשיפור הכשירות והכוננות בכל יחידות האוגדה. אבי, אנחנו מכירים זה מכבר. אין בי ספק כי בדרכך המקצועית ובמנהיגות בלתי מתפשרת המאפיינות אותך תמשיך את המהלך המורכב בארגון האוגדה ותוביל אותה הלאה להישגים חדשים במתכונתה המחודשת והמתחדשת".

המפקד היוצא תת-אלוף אורן אבמן אמר כי "האוגדה עברה שינויים רבים בשנתיים האחרונות. פירקנו שלוש חטיבות שריון ואגד ארטילרי, קלטנו את חטיבת "כפיר" הנמרצת ואת חטיבת "מרכבות הפלדה" המיוחדת. אך דבר לא משתנה ביחידה לוחמת. סוד הקסם של החברה הישראלית מגולם ברוח האנשים באוגדה. חיילי ומפקדי המילואים, שבתחושת האחריות והמסירות משקיעים בהתנדבות את זמנם ומרצם בתפקידם כלובשי מדים".

המפקד הנכנס, תת-אלוף אבי גיל הוסיף, "אני מקבל היום את הפיקוד על האוגדה בתחושת שליחות ואחריות. צה"ל על יחידותיו משתנה ומתאים את עצמו לאיומים ולאתגרים המתפתחים, ונדרש לעשות זאת בקצב מהיר יותר מהשתנות הסביבה והמזרח התיכון, זאת על מנת לשמור על רלוונטיות ואפקטיביות".

"הציווי הראשון במעלה הוא לבסס את כוחנו ועוצמתינו על גמישות מרבית – פיזית ומחשבתית. בחודשים האחרונים בעודי מתבונן, חוקר ולומד, גיליתי את ה-DNA הייחודי של האוגדה – מקום של אנשים גמישי מחשבה, תמהיל מגוון וצבעוני של אנשי קבע ומילואים, היוצקים תוכן למושגים עלומים, דוגמת אחריות, מצוינות, הישגיות ועוד".