דני דנון
דני דנוןצילום: ערוץ 7

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שיגר מכתב תקיף למועצת הבטחון בקריאה לגנות את איומיו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אשר טען כי יש בידי הארגון נשק מתקדם שמסוגל לפגוע באזרחי ישראל והודיע כי בכוונתו לכבוש את הגליל העליון.

"לא נקבל שום הפרה של ריבונותנו, וננקוט בכל האמצעים כדי להגן על אזרחינו," כתב דנון במכתבו ודרש: "הגיע הזמן שמועצת הבטחון תגיב בחומרה נגד האיומים המתמשכים מצד חיזבאללה ונגד התחמשותו הצבאית של הארגון. על הקהילה הבינלאומית לפעול לפירוק חיזבאללה מנשקו".

במכתבו ציין דנון את הדוח שפרסם מזכ"ל האו"ם, אשר פירט את ההפרות של חיזבאללה במסגרת החלטת מועצת הביטחון 1701, ותקף את המועצה על כך שלא הזכירו את הארגון במסגרת סיכומו של הדיון שקוים בנושא.

"דוח מזכ"ל האו"ם הביע דאגה עמוקה בקשר למוכנות ולרצון של חיזבאללה לנצל את יכולותיו, והזהיר כי הנשק שנמצא בידי חיזבאללה וניסיונות לרכוש נשק מתקדם נוסף, עלולים לעורר מחדש את הקונפליקט".

דנון הוסיף, "למרות זאת, בסיכומו של דיון על יישום החלטה 1701 מועצת הבטחון התעלמה לחלוטין מאזהרות המזכ"ל. האיומים המתמשכים של חיזבאללה והתחמשותם הצבאית ממשיכים להיענות בשתיקה."