אדם אחר
אדם אחרעטיפת האלבום

אחרי ארבעה אלבומים, עשרות יצירות כובשות ומאות הופעות ברחבי הארץ, הזמר והמוזיקאי אבי בניון משיק אלבום חמישי. אמוני יותר, אישי יותר, עמוק יותר.

בשנים האחרונות עזב בניון את עבודתו הסיזיפית בבנייה ובשיפוצים והצטרף אל ספסלי בית המדרש בישיבת 'אורות ישראל' בבאר שבע, לצד עיסוקו המוזיקלי. באלבומו החמישי, שהופק על ידי בניון עצמו, יחד עם המפיק והמעבד תומר מתנה, נוגע בניון בנקודות החשופות של הנפש ובעדינות האופיינית לו מדבר ושר על הנושאים המדברים אל כולנו.

כך למשל, בשיר הנושא שר בניון על תופעת איבוד הזהות בעקבות הרצון המודרני להתפרסם דרך תכניות כאלה ואחרות, תוך מוכנות לוותר על הזהות הפנימית והאינטימיות הרגשית: "יבוא היום ותתעורר, מול המראה אדם אחר אתה תראה... היית מלך העולם בדמיונך, פתאום נשארת בוש נכלם, יצור הולך ונעלם".

בשיר אחר, שנכתב בין אזעקה לאזעקה בזמן מבצע 'צוק איתן', מעורר בניון את 'חולמי השלום': "שרים שירים לשלום ובאוויר עוד מלחמה... אל תלחשו עוד תפילה, רק שירו נא בקול גדול", בפרפראזה לשיר הידוע. בנוסף, לראשונה בדרכו המוזיקלית, מחדש בניון שיר שאינו שלו. לדבריו: "בכל ארבעת האלבומים הקודמים לא זכיתי למצוא משהו שאני יכול לתת לו ערך מוסף שיצדיק את ביצועו מחדש, עד היום". בניון מחדש את 'שיר ירושלים' – 'מעל פסגת הר הצופים', בסגנון ובהבעה הווקאלית הייחודית לו.

כמו כן, באלבום מבצע אבי את 'מוסר אביך' - דואט עם אחיו, עמיר. מדובר בדואט ראשון בין האחים למילותיו ולחנו של אבי ובהפקתו האישית. ב'אדם אחר' עשרה שירים, כאשר את כולם כתב והלחין בניון, מלבד 'מעל פסגת הר הצופים' ו'ראו בנים' – עיבוד חדש ללחן מרוקאי עתיק. כל שיר מלווה בקטע טקסטואלי מן המקורות, כעין הכנה ומבוא לשיר.