התרגיל ב-443
התרגיל ב-443צילום: דובר צה"ל

גדוד רם של פיקוד העורף, שנכנס השבוע לתעסוקה מבצעית בגזרת עוטף ירושלים של חטיבת בנימין, קיים היום (שני) תרגיל נרחב סמוך לתחנת הדלק שעל כביש 443. 

התרגיל דימה תרחיש פיגוע ירי של שני מחבלים אשר פותחים באש לעבר כוח בגזרה ופוצע שניים מהם באורח קל. הטיפול באירוע מורכב זה היה נתון באותה שעה לטיפול הגדוד בלבד.

מרגע קבלת הדיווח, לוחמי הגדוד פעלו במהרה - הם הגיעו לזירת הירי תוך דקות והחלו במרדף אחרי ה'מחבלים' הנמלטים. במקביל, כוחות נוספים ביצעו עבודת תצפית ועקבו אחרי ה'מחבלים' עד לרגע תפיסתם. ה'מחבלים' נעצרו והחיילים קיבלו טיפול רפואי מהיר.

"הלוחמים והלוחמות תפקדו בצורה מרשימה והתייחסו ברצינות לכל שלב בתרגיל", אמר המג"ד, סא״ל יאיר פינטו וחידד כי "כדי להגן על הצירים והיישובים בגזרה עלינו לשים לב לפרטים הכי קטנים. הדיוק הוא קריטי כשמדובר בהצלת חיי אדם". 

גדוד רם שנמצא תחת חטיבה החילוץ של פיקוד העורף נכנס השבוע לגזרה כדי להחליף את גדוד 'קדם' שיצא לתקופת אימון. לוחמי הגדוד עתידים לבצע במשך מספר חודשים תעסוקה מבצעית בעלת חשיבות אדירה: מעצרים בכפרים המרכזיים, תפעול הפס"דים, סריקות אמל"ח, ביצוע פטרולים מסביב ליישובי הגזרה וכל זאת למען מטרה אחת - שמירה על שגרת חיי המתיישבים באזור.

"אנו נכנסים לגזרה מורכבת, והדרישות עליהן נצטרף לענות הן גבוהות מאוד", סיפר המג"ד והדגיש כי "האתגר שעומד בפנינו הוא גדול, אבל אני סמוך ובטוח כי הלוחמים והלוחמות שלי יצליחו להתמודד עם כל משימה אליה יקראו כשהראשונה במעלה היא סיכול טרור והצלת חיים".