חברת הכנסת ברקו בראיון ב"פטריוטים"

חברת הכנסת ענת ברקו (ליכוד) התארחה אמש (שני) בתכנית הפטריוטים בערוץ 20 ושוחחה עם חברי הפאנל על עניינים פוליטיים וביטחוניים.

ברקו דחתה את הדברים שאמר סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן בערב יום השואה, "תהליכי ההקצנה קיימים רק בשוליים של החברה. החברה הישראלית היא חברה מאוד ביקורתית עם יושרה ומאוד מוסרית והרבה פעמים אני רואה שהטרוריסטים 'בונים' על המוסריות שלנו. הם יודעים שלא נירה על ילדים לכן הם מסתתרים מאחורי ילדים ומשתמשים בהם". 

לדבריה, צה"ל ניצח במבצע צוק איתן, "אי אפשר להתעלם ממה שקורה באזור שלנו וצריך ללכת בין הטיפות. מצד אחד להלחם בחמאס, אבל לדעת שהאלטרנטיבות לחמאס הרבה יותר גרועות. מצד שני לשמור שכל האש של המאבק בין הסונים לשיעים לא יופנה אלינו כגורם הזדהות".

העיתונאי קלמן ליבסקינד תהה כיצד נתניהו מפר את הבטחתו לפני הבחירות שלא ילך לממשלת אחדות והאשים את ראש הממשלה כי שיקר. בתגובה הסבירה ברקו את החתירה לממשלת אחדות, "61 חברים וחברות זה לא מספיק, יש בעיה. חוק שלי נפל בגלל זה".

ליבסקינד לא הרפה, "אבל הבטחתם לנו, הלכתם לבחירות על זה". ברקו השיבה כי ממשלה כזאת תפעל על פי רוח המפקד, כלשונה. 

ברקו הביעה תמיכה בהקמת מפלגות שירכזו את הגושים העיקריים במפה הפוליטית בישראל, "יש תחושה מאוד רעה שהאינטרס הסקטוריאלי יכול לנצח את האינטרס הממלכתי".