משה יעלון
משה יעלוןצילום: דנה שרגא/ משרד הביטחון

 

 

ראש מועצת בקעת הירדן וחבר מרכז הליכוד, דוד אלחייני, מצטער על ההתפתחויות האחרונות בקואליציה שהכריחו את עזיבתו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והעברתו ככל הנראה למשרד החוץ.

''היה אפשר לנהל את הדברים קצת אחרת, יש לנו שר ביטחון מעולה ומצוין ולא בכדי הוא הגיע למקום שהגיע בליכוד", טען אלחייני בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו חלק מהאמון שקיבל הליכוד בבחירות האחרונות, בדמות שלושים מנדטים, הגיעו כתוצאה מההתנהלות האחראית של ראש הממשלה ושר הביטחון במבצע צוק איתן, ''יש כאן מנהיגות מאופקת ואחראית והעם ידע שיש על מי לסמוך".

 

אלחייני מעיד כי יעלון עשה שינוי במשרד הביטחון ואף פעל ברוח דו''ח אדמונד לוי למען ההתיישבות ביהודה ושומרון. "יעלון עשה תהליך מאוד יסודי ומבורך של שינוי בתפיסת העולם של כל הגורמים שעבדו במשרד הביטחון.

"הוא דאג ליישום דו"ח אדמונד לוי, כולנו זוכרים את האמירה של בוגי כלפי ג'ון קרי שהוא אובססיבי, הוא ידע לעמוד בלחץ האמריקאי בנושאים מהותיים כמו ויתור על בקעת הירדן. ליעלון הייתה מנהיגות נחושה והוא קידם דברים רבים בשקט למען ההתיישבות ביהודה ושומרון".

ראש מועצת בקעת הירדן ממשיך ומונה את הישגי שר הביטחון הנוכחי. "למרות הלחץ האמריקאי להקפאה הוא עשה דברים רבים, בשקט גמור הוא הביא להבנות תקציביות בין משרד הביטחון למשרד האוצר.

"הוא הביא להכרזה על 4,000 דונם בגוש עציון כאדמות מדינה, ועל 1,500 דונם ביריחו כעל אדמות מדינה. אנשים יש להם נטייה לשכוח, אבל למרות המציאות המורכבת, בתקופתו הייתה עלייה של עשרות אחוזים בהריסות של מבנים לא חוקיים".

אלחייני מוסיף, "יעלון הצליח לקדם את היישוב סנסנה ואחרים ולהפוך אותם ליישובים מן המניין. בשורה התחתונה הוא היה שר בטחון מעולה וטוב להתיישבות".