אוהדי באר שבע חוגגים
אוהדי באר שבע חוגגיםצילום: האתר הרשמי של הפועל באר שבע

12 דקות בגן עדן. זה אולי סיכומו של ערב מותח ודרמטי במחזור הסיום של עונת 2015/16 בליגת העל שבכדורגל. 12 דקות הייתה מכבי תל אביב האלופה הערב בתום עונה דרמטית וצמודה מאי פעם.

ואז הגיע מאור מליקסון ועם שער יפהפה קבע - באר שבע שוב מובילה, בדרך לאליפות היסטורית לאחר 40 שנה. 

בבאר שבע נערכו לחגיגות האליפות כשמעל 40,000 אוהדים צפו במשחק הערב (מוצאי שבת) מול בני סכנין, רובם ברחבת העירייה על גבי מסכי ענק. 

40 שנים חיכו בבירת הנגב לאליפות הכל כך מרגשת, וזו לא הפעם הראשונה בה היו קרובים לזכות בה. הגעתה של אלונה ברקת, הבעלים של באר שבע, לקבוצה מהנגב הביאה איתה הרבה מקצועיות ושחקנים טובים, אך כל אלה לא הצליחו בשנים שעברו להביא את האליפות הכל כך מיוחלת כששוב ושוב הייתה זו מכבי ת"א העדיפה. 

העונה, למרות מותחן צמוד וקרב ישיר בין האלופה מתל אביב לסגניתה בשנה שעברה, הצליחו האדומים לזכות באליפות. אליפות שעוזבת את המרכז לאחר שלוש שנים ומדרימה לפריפריה.

שחקני באר שבע עלו אל משחקם הערב מול בני סכנין באצטדיונם הביתי, אצטדיון טוטו טרנר בידיעה שהכל תלוי בהם, ניצחון - והאליפות מגיעה לבאר שבע לאחר 40 שנה. במקביל אירחה מכבי תל אביב את מכבי חיפה, ממנה נעדרו 9 שחקני הרכב, ובבאר שבע ידעו כי כל תוצאה מלבד ניצחון, והאליפות תישאר בתל אביב עונה רביעית ברציפות.

הפתיחה הייתה הלם אחד גדול בבאר שבע, כשכבר בדקה השישית כבשה בני סכנין, עליה דיברו רבות שלא תשחק בספורטיביות, את שער היתרון במשחק ובאצטדיון שבבאר שבע שמעו שקט מהדהד.

ואז הגיעה הבשורה מאצטדיון בלומפילד. ערן זהבי, שוב הוא, כבש שער יתרון לזכות מכבי תל אביב מול מכבי חיפה, מה שקבע כי האליפות תישאר במרכז עונה רביעית ברציפות, כשגם שער של מאור בוזגלו בדקה ה-16 במשחק של באר שבע לא עזר לדרומיים במאבק האליפות, כשההפרש עמד על נקודה לזכות המכבים.

12 דקות לקח לבאר שבע לקבוע מהפך נוסף, אחרון בהחלט לעונה. הפעם היה זה תורו של מאור אחר, מאור מליקסון. השחקן שנחשב כאכזבת העונה בעונה שעברה, לא פעם הציל העונה את באר שבע, והערב למעשה הביא את הבשורה לנגב - עם שער שקבע מהפך בתוצאה ובטבלת ליגת העל שבכדורגל, 1:2 לבאר שבע.

בזמן שבאצטדיון בלומפילד, המארחת מתל אביב התעללה באופן לא ספורטיבי ומעורר תמיהה בשחקני מכבי חיפה כשכבשה שישה שערים עד הדקה ה-68, בבאר שבע התנהלו בסבלנות. סבלנות שהשתלמה.

בדקה ה-77 כבש בן שהר את השער השלישי לזכות באר שבע במשחק, שער שקבע באופן סופי ומוחלט - הפועל באר שבע היא אלופת המדינה בכדורגל לעונת 2015/16. אליפות שכאמור מדרימה לאחר 40 שנה.