דנון
דנוןצילום: חזקי עזרא

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, מוביל כנס בינלאומי ענק באו"ם למאבק ב-BDS, תחת הכותרת: "בניית גשרים ומאבק בחרמות".

הכנס יערך בשבוע הבא, בשיתוף עם ארגונים יהודיים רבים ובהם הקונגרס היהודי העולמי, הליגה למניעת השמצה, קרן היסוד, המרכז לחוק וצדק ובני ברית.

באירוע, שצפוי להיות הכינוס הגדול מסוגו נגד תנועת החרם, ישתתפו מעל ל-1500 סטודנטים, ונציגים של עשרות ארגונים הנאבקים ב-BDS, ארגונים יהודיים, משפטנים, ומעצבי דעת קהל.

"תנועת ה-BDS היא האנטישמיות המודרנית", אמר דנון לקראת הכנס והוסיף: "כינוס למאבק ב-BDS בעצרת הכללית של האו"ם, ייצר חזית בינלאומית למאבק בתנועות החרם ויעביר מסר לכל שונאינו - מדינת ישראל לא תיכנע ותמשיך לפעול בכל מקום בכדי לחשוף את מסיכת השקרים של תנועת ה-BDS".

הזמר מתיסיהו יקיים הופעה מיוחדת בעצרת הכללית של האו"ם בפתיחת המושב המרכזי של הכנס.

כזכור, הוא עמד במרכז סערה ציבורית לאחר שפעילי BDS שקראו לחרם תרבותי על ישראל, הודיעו כי אין בכוונתם לאפשר לו להופיע בפסטיבל בספרד אם לא יביע התנגדות למדיניות ישראל.

הזמר סירב לשתף פעולה עם הבקשה והוחלט להדירו מהאירוע. לאחר שהסיפור נחשף בכלי תקשורת ובעקבות לחץ של ארגונים פרו-ישראלים, החליטו מארגני הפסטיבל לחזור בהם - ומתיסיהו הופיע בו.

בין השמות המוכרים בתחום המאבק ב-BDS שכבר  אישרו את השתתפותם במושב המרכזי שיתקיים בעצרת הכללית של האו"ם: המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט אליקים רובינשטיין ונשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר.

"התופעה האנטי-ישראלית ברחבי הקמפוסים והפרלמנטים בעולם כבר יצאה מגבולותיה ומוכיחה את עצמה להיות חד משמעית תופעה אנטי-שמית," אמר רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי. "אויבנו ניסו להשמיד אותנו במהלכים צבאיים וכלכליים, והם נכשלו. כעת הם מנסים להשמיד אותנו במהלכים פוליטיים, ולמרות שהם סבורים שהם כבר מנצחים, אנו לא נפסיק להלחם עד שיכשלו גם בזה," הוסיף לאודר. 

לאחר מושב הפתיחה המרכזי יתקיימו שלושה מושבים מקבילים בנושאי משפט וחקיקה, אוניברסיטאות וקמפוסים, ומושב בתחום החרם הציבורי.

דנון הוסיף כי "פעילות ה-BDS הפכה להיות חובקת עולם וכזאת אשר כוללת את המוסדות הבינלאומיים כאחד מכלי הפעולה שלה".

לדבריו, "מטרת הכנס הינה לייצר כלי אופרטיבי למאבק באנטי ישראליות על ידי הכשרת סטודנטים כ'שגרירים' למאבק בחרם, אשר לאחר הכנס יחזרו אל הקמפוסים מצוידים בחומרי הסברה ובטיעוני נגד שיסייעו לחשוף את שקרי תנועת החרם", אמר.

במסגרת הכנס יקבלו המשתתפים 'ערכת שגרירי מאבק ב-BDS' אשר תכלול כלים פרקטיים ואנשי קשר רלוונטיים אשר יוכלו לסייע להם במאבק למען ישראל ונגד תנועת החרם.