אלדד: ליברמן רוצה לחלק את ירושלים

ספרו של חבר הכנסת לשעבר פרופ' אריה אלדד, "דברים שרואים מכאן", הושק הערב (שלישי) באירוע חגיגי שהתקיים בבית מורשת מנחם בגין בירושלים, בהשתתפות השר זאב אלקין, סגנית השר ציפי חוטובלי וחברת הכנסת שלי יחימוביץ'.

בשיחה עם ערוץ 7 התייחס אלדד תחילה לשמו של הספר, "זה משפט ציני של אריאל שרון שעשה פראפרזה על השיר של יענקל'ה רוטבליט. כל אלה שחשבו שמכס ראש הממשלה מתגלה מציאות לא מוכרת ולכן נאלצים מנהיגי ימין לשנות את מדיניותם כשהם מגיעים לכס ראש הממשלה - שרון לעג להם".

אלדד ציין כי גם "המהפך" שעבר על שרון לא יכול להיות מוסבר בשינויי תפקיד, "כששרון אמר דין נצרים כדין נגבה כדין תל אביב הוא לא ראש האופוזיציה. הוא ראש הממשלה כבר שנתיים, הוא יודע בדיוק איפה נגבה, איפה נצרים ואיפה וושינגטון. הוא די לעג לזה".

בהמשך השיחה התייחס אלדד לאירועים הפוליטיים ולמינויו הצפוי של ח"כ אביגדור ליברמן, שהבטיח בעבר לחסל את ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה, לשר הביטחון, "ליברמן זה סיפור אחר. ליברמן כבר איננו בימין. ליברמן עדיין משתדל להיראות ימין מתלהם, מחסל את הנייה בהבל פיו וממוטט את החמאס. ליברמן רוצה לחלק את ירושלים ומתכוון לכך ברצינות, ליברמן רוצה להקים מדינה פלסטינית ומתכוון לכך ברצינות, ליברמן מתכוון לוותר גם על אום אל פאחם ובנותיה ולהעביר גם אותן למדינה הפלסטינית הוא ימין רק כשצריך לקלל ערבים".

"כדי לשמור על הדימוי של נץ טורף הוא מוכן לחסל את איסמעיל הנייה, זה לא עולה כסף לדבר על זה. אבל במדיניות המוצהרת והכתובה שלו הוא כבר מזמן לא בימין", הוסיף אלדד.

אלדד חותם על ספרו החדש
אלדד חותם על ספרו החדשצילום: אלירן אהרון