רוני אלשיך
רוני אלשיךצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בבית העלמין במודיעין נערכה הערב (חמישי) אזכרה במלאכת 11 חודשים למותו הטרגי של תת-ניצב אפרים ברכה ז''ל, בהשתתפות בני משפחה ומכרים, ועשרות קצינים ושוטרים בעבר ובהווה.

תת-ניצב אפרים ברכה ז''ל היה ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה ושם קץ לחייו לאחר ששמו נקשר בפרשת השוחד של הרב יאשיהו פינטו.

באזכרה הערב השתתף גם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, שאמר כי ''אחד עשר חודשים עברו מאותו יום נורא, ועדיין קשה לעיכול הבשורה האיומה על לכתו של אפרים מאתנו.

"נמצאים כאן רבים וטובים שזכו לעבוד עם אפרים מקרוב, כמפקד, כקולגה, כגורם ממשק ונחשפו לאדם משכמו ומעלה. אפרים, קצין מנהיג ואדם. מפקד מסור, חרוץ, יסודי וערכי, שתורם ממרצו ומזמנו בכל עת ובכל שעה. אח ורע, איש משפחה למופת".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

המפכ''ל סיפר בדבריו כי ''מעבר לסכנות הפיזיות שהשוטר נחשף להן, אנו נתקלים במקרים לא מעטים, בהם חשודים בפלילים ושלוחיהם מנסים להחליש את לוחמי אכיפת החוק ולפגוע במוטיבציה שלהם למלא את משימתם במסירות, כולל ניצול ציני של אמצעי המדיה.

''לצערנו, המקרה של אפרים ז"ל מוכיח, כי ה'שיימינג' הברוטלי הוא סכנת חיים ולא רק מול בני נוער", הדגיש אלשיך. ''ההשוואה שעשו חז"ל בין 'מלבין פני חברו ברבים' ובין 'שפיכות דמים', מתממשת בצורה מצמררת.

''לכל אדם יש גבולות פיזיים ונפשיים ומוטל עלינו כמשטרה לעסוק בכך, וכך אנו עושים בחודשים האחרונים", הוסיף המפכ''ל. ''תפקידנו - לשמור פיזית על שוטרינו ולהגן עליהם נפשית. נעשה כל שלאל ידנו להפיק לקחים בכל הרבדים, כמו גם לייצר שיח ציבורי בריא יותר ואחראי יותר''.