אל"מ שי קלפר. מסיים את תפקידו
אל"מ שי קלפר. מסיים את תפקידוצילום: דובר צה"ל

היום (רביעי) מונה אלוף-משנה גלעד עמית למפקד החטיבה המרחבית שומרון בפיקוד המרכז.

טקס חילופי המפקדים נערך בהר ברכה, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה ומפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון, תת-אלוף ליאור כרמלי.

אלוף-משנה גלעד עמית החליף בתפקידו את אלוף-משנה שי קלפר, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וצפוי להתחיל לימודים צבאיים בחוץ לארץ.

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ליאור כרמלי פנה למפקד היוצא ואמר, "קלפר, פיקדת על גזרת החטיבה בשנתיים מאתגרות במיוחד. בתחילת תפקידך בתקופת 'צוק איתן', בתקופה של מתח גואה, ובגל ההסלמה האחרון. בשנתיים אלו הובלת במנהיגות האופיינית לך את אנשייך, גם ברגעים כואבים פעלת בקור רוח, באומץ, בחדות ובנחישות המאפיינים אותך. גלעד, האחריות הכבדה עוברת אליך. אני מכיר היטב את העוצמות שבאישיותך ומשוכנע שתישא אחריות זו בתבונה ובמקצועיות".

המפקד היוצא, אלוף-משנה שי קלפר ציין כי "בשנתיים האחרונות צעדנו, שירתנו ולחמנו יחד כתף אל כתף במרחב השומרון. ידענו הצלחות ולצערי גם כישלונות, עליות ומורדות. כל אלו בהתמודדות אל מול הטרור בתקופות של רגיעה וגם של הסלמה, דרך שלהי 'צוק איתן', עתות שקטות ואירועי גל ההסלמה האחרון".

"המסע הזה היה עבורי חוויה מעצבת ומיוחדת ואני יכול לומר בוודאות כי הפיקוד על חטמ"ר 'שומרון' היה מהתפקידים הקשים, המורכבים והמאתגרים שביצעתי בשירותי הצבאי. היום אני סוגר מעגל אישי אל מול גזרת השומרון בכלל והעיר שכם בפרט. לראשונה לחמתי בעיר כמ"פ ב'חומת מגן', לאחר מכן במעלה הדרך חזרתי לפה עוד מספר רב של פעמים וכעת, אני מסיים שנתיים של היכרות מעמיקה עם הרחובות, הסמטאות והמעיינות בעיר. יהיה נכון לומר שהיום אני עוזב את השומרון ואת שכם אך השומרון לא תעזוב אותי", סיכם קלפר.

מפקד חטיבת "שומרון" הנכנס, אלוף-משנה גלעד עמית ציין, "החטיבה הייתה לי כבית תקופות ארוכות. החל מאירועי 'גאות ושפל' האינתיפאדה השנייה, אל מבצע 'חומת מגן' ובתעסוקות מבצעיות בזמנים רגועים יותר. ידעתי כאן רגעים קשים כמו גם רגעים של סיפוק. היום אני גאה ונרגש לחזור אל החטיבה ולהוביל יחד עמכם את משימת ההגנה. משימה שדורשת מקצועיות וחדשנות. משימה שמתממשת רק במאמץ משותף של כלל שירותי הביטחון והגופים האזרחיים ביחד עם תושבים ובתחושת שליחות ואמונה בצדקת הדרך. בטוחני שכפי שעשיתם עד היום, נמשיך להוביל וליזום ולהביא ביטחון לשומרון".